update från sjukstugan

Idag har jag sovit. Oj, vad jag har sovit idag. Inte direkt min mening då jag skulle ha ringt samtal redan på förmiddagen, men det löste sig ju ändå. Har ju gjort dem nu i allafall.

Inne på fjärde dagen med feber, även om det direkt inte är jättehög (37,6) så är det ju fortfarande feber. Så det blev att ringa läkaren idag. När jag sa att jag misstänkte influensan så fick jag veta att den snälla sjuksköterskan att influensan inte är bekräftad i stan än. Men sen fortsatte hon med att säga att eftersom det är så många som ringt in med samma symtom så kanske det är dags att erkänna att den har kommit. Nu är det ju inte bekräftat att det är influensan jag har, men ändå. Nåja... ska träffa läkaren imorgon i allafall. Lite rädd för att det här ska fortsätta och bli lunginflammation igen. Den snälla sjuksköterskan förstod det. Så imorgon ska jag upp med tuppen.

Samtal nummer två gick till jobbet och förklarade läget, som så påpassligt var efter samtalet innan. Så jag kommer att vara hemma resten av veckan också. Orsaken? Jag har inte haft en feberfri-dag än och det är redan onsdag. Och på fredag skulle jag ha befunnit mig på jobbet igen. Blir inte så. För det finns ju inget som tyder på att jag kommer att vara feberfri imorgon direkt. Sååå... jag fortsätter att sjuka mig helt enkelt. Sen slipper det panikringa in folk för mig också. Så jag kan liksom slappna av lite grann i allafall. Nåt positivt mitt i eländet liksom. Även om jag inte har råd att vara sjuk. Tro mig. Inte direkt bra för min ekonomi det här.

Innan jag hann ringa någon överhuvudtaget så ringde Bror och undrade lite över nästa vecka och sådär. Varken han eller jag firar ju jul direkt, men han skulle komma över i allafall och undrade om han fick låna soffan om det var så. Visst får han det. Sen att han också är sjuk nu. Misstänker att det är jag som är orsaken till det faktiskt. Han var ju frisk i helgen innan han träffade mig. Han hade fått gå hem från jobbet igår efter att han nästan svimmat. Stackarn.

Idag blir det inte många knop gjorda här hemma kan jag ju meddela. Även om jag börjar bli rastlös. Det enda är att jag behöver gå och handla når ätbart. Vad vet jag inte, bara det går fort. Men först ska jag få i mig mera av mitt morgonkaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback