uppe före tuppen igen

Vissa saker förändras inte helt enkelt. I natt inget undantag, även om jag fick några timmar extra sovtid jämförts med natten innan. Åh, vad drygt det är att vakna till och sen inte kunna somna om. Fattar liksom inte! Vad är problemet? Har ju inte haft några som helst problem med att somna om med Pojken bredvid mig förr. Men nu, ta bara de två senaste två nätterna till exempel... har gått upp och tittat på nattTV och funderat en del. Undrar om John Blund blev sur för det jag skrev förra veckan? Misstänker nämligen att så är fallet.

Eller så är det helt enkelt så att jag på nåt omedvetet plan automatiskt ställt om mig till att jobba natten att jag inte kan sova då. För att jag sen kramar kudde när alla andra sitter på jobb eller gör annat under dygnets ljusaste tid är liksom en annan sak. Det är ju nätterna jag är ute efter. Jag vill kunna sova bredvid Pojken när jag nu kan göra det. Det är ju liksom inte så att man är bortskämd med nätter tillsammans under en månad så man får ju passa på när man kan. Men tydligen inte nu då. Irriterande. Störande.

Så nu kommer ju min korta semester inledas. Egentligen skulle jag ha befunnit mig hemma redan om det hade vart en vanlig vecka. Men kommande natt kommer det att finnas en annan på plats istället för mig. Imorgon med. Så skönt även om det inte är så mycket egentligen. Eftersom jag nu inte har så många dagar att ta av så har jag fått hushålla med dem och dem två ynka semesternätter jag kan ta ut har jag tagit ut nu är den här veckan. Det ger ju mig sammanlagt nästan två hela veckor innan det är dags att infinna sig på jobbet, men det känns låååångt från tillräckligt. Men ett par nätter är ju bättre än inget liksom. Och den här veckan var jag ju lite tvungen att ta ut i allafall en natt. Ska ju på spelning imorgon jue. Äntligen är dagen nära!!! Har ju liksom sett fram emot morgondagens kväll sen i augusti.

Vad har vi på agendan idag då? Maila iväg en jobbansökan idag i allafall. Kan ju liksom inte nöja mig med det jag faktiskt har. Kan ju aldrig sluta hoppas på annat. Sen är ju verkligheten en annan. Kan ju försöka få en ändring? Sen blir det att kolla vad som finns i skafferiet för att se om det behövs handlas nåt till maten senare idag. Inte alltför mycket som stör min hemmafruliv om man säger så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback