vart tar tiden vägen?

Oj, nu har jag hamnat där igen märker jag. I den där loopen där tiden bara försvinner. Det känns liksom inte som om det var en vecka sen jag skrev sist, men å andra sidan så känns det inte som veckan gått sådär fort som den gjort. Skumt hur man uppfattar tid egentligen. Bara sådär allmänt... Ibland verkar den stå still och dagen känns evighetslång och så ibland så hinner man inte riktigt med dagarna. En vecka sen sist med andra ord... Vad har jag gjort under den tiden kan man ju tänka sig, eller inte. Nåja, jag sammanfattar oavsett.

Jag har varit både här och där under den här tiden och avverkat en och en annan mil på tåg igen. Jag har varit på intervju och lekt hemmafru ett par dar för att åter landa på hemmaplan igår kväll, för att idag befinna mig på en trettioårsfest. Darling fyller tretti... otroligt. Han hinner ifatt mig snart ju *ler*. Nu ska ni inte blanda ihop pojken med Darling, för de är olika personer. Bara så att ni vet.

Lördag idag med andra ord. Och tankarna snurrar och inget vettigt blir skrivet. Det är kanske bara så att när jag inet skriver av mig saker på en gång så hopar sig funderingarna på rad och det varken blir hackat eller malet. Som nån sorts propp i hjärnan. Fragment av tankar som man egentligen haft under hela veckan blir bara konstigt och ofärdiga tankar istället. Man hinner med en och en annan tanke när man sitter på tåg, oavsett om man läser eller ej. och boken med Agneta är avklarad och tankarna snurrar runt den också. Det är ju en hel del saker i den som fastnar som sagt. Hennes ord, hennes upplevelser och ändå så det där med att det kunde ha vart mina. Hmmm... Osammanhängande inlägg, men just nu skiter jag i det. Bara så att ni vet och det är ju för min egen del jag skriver. Få ur mig lite skit som bara finns där.

Ähh, blir ju hur konstigt som helst det här märker jag. Tankarna hoppar från en sak till en annan. Hmmm... Underlättar ju inte heller att jag håller på och gör mig iordning för festen ikväll. Ska bli trevligt att få träffa killarna igen. Det var ett tag sen sist igen... men det är väl lätt hänt har jag märkt. Ska bli intressant att se vilka som dyker upp och vad som hänt i deras liv den sista tiden. Och jag hoppas bara på att det blir en trevlig kväll.

Nu skiter jag i det här och återkommer en annan dag när jag har mer struktur i skallen. Kanske borde jag låtit bli att skriva överhuvudtaget, men nu är det som det är. Jag är bara ofokuserad idag med en massa ofärdiga tankar. Märks kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback