ensam hemma

Måndag och för de flesta återgick livet till det normala idag. Kanske kan man säga att så var det för mig med? Det blev att efter att ha tillbringat en tid uppe hos pojke så var det dags att åka hem igen. Visserligen så har man ju varit nere och tittat till lägenheten under julen men annars så har jag lekt hemmafru några dagar både före och efter julen. Och idag är det måndag igen. Vardagen nådde mig med, så där tråkigt vardag för det där med att leka hemmafru har jag ju inget emot även om det blev lite långtråkigt emellanåt. Men det var vår vardag istället för min vardag.

Idag satte jag mig på tåget hemåt. Bytte tåg ett par gånger och så blev det en vända nere på stan också innan det blev sista etappen hem. Jag hade fått i uppdrag att köpa födelsedagspresent till en av hans vänner och så tog jag en snabb vända inne på akademibokhandeln. I den ena så fanns det inga sidor till min filofax så jag fick gå till den andre... och undrar när Bokia la ner butiken eller har de bara flyttat? När var jag sist nere om jag missat det liksom? Jaja... inte så mycket att göra åt det nu åndå. Jag ska snart sätta mig med att byta år i filofaxen och skriva in dagar som är bra att komma ihåg. Som sagt, aldrig väntat till så här sent att göra det.

Dags att ta itu med min egen vardag kanske? Markservice och kanske vattna blommorna så det är mindre döda än vad det redan är. Borde plantera om dem också. Hur kan det blir så skitit och stökigt när man inte är hemma? Fattar inte.

Kaffe kanske innan man tar itu med saker. Eller om man ska ta soffläge framför TV:n. Stora beslut i min vardag. Städa hinner jag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback