gott och blandat

Ibland samlar man på sig saker som man funderar på och som man sen behöver få ner. Nu är det ju inte bara en grej som jag har att få ut eller två utan bara så där allmän förvirring i skallen just nu. Massa saker som liksom lägger sig som en propp och inget vettigt blir tänkt eller sagt förrän man fått ur sig allt det där som hindrar sunda och bra (?) tankar att komma fram. Nackdelen är att när man väl har fått ut allt det där som bara finns så ersätts dem ju av andra saker som hindrar en från att få en massa bra tankar och motivera en till att göra saker. Aldrig bra det här... men i allafall.

* Jag leker hemmafru numera med undantag ett par dar här eller där. Pojken är och jobbar om dagarna, med lediga helger för er som skulle ha missat det liksom. Med undantag denna helg då. Kanske därför det känns som en måndag? Ibland kan det bli lite långtråkigt och så men då tar man och leker med hans xbox och leker GuitarHero. Trodde aldrig att jag skulle fastna för den, men så är det. Nackdelen är att det är för kul att spela så man glömmer bort tiden emellanåt. Enda anledningen till att man slutar spela den är mest för att hjärnan blir överhettad och man ser bara en massa rörliga gröna, röda, gula och blå prickar/noter. Jag har avancerat till medium om ni nu skulle vilja veta det. Nästa nivå har en orange också, men dit är det långt kvar.

* Som hemmafru finns det ju andra saker att göra också, som att rota runt på internet för att leta reda på jobb som kanske kan funka. Som jag sagt tidigare så ser det bättre ut på papper än i verkligheten eller nåt. Saker som jag har som arbetsgivare vill ha, med undantag för det där jäkla kortet som nu är så jäkla nödvändigt av nån anledning. Helvete, jag söker ju inte yrkeschaufförsjobb direkt, men är det så är det. Krav: Körkort och jag är ute ur leken. Visst, om det är i städer och mitt i smeten är det ju sak samma, men en del ställen behöver man ju ha en egen bil till. Hmmm... ingen som vill sponsra en? Suck... så var det ju det där med titlar. Någonting som gör mig så jäkla irriterad, för en titel gör ju inte en bättre lämpad än en annan för ett specifikt jobb liksom. Men är det så är det. Idioti. Kanske kan tillläggas att jag fick inte jobbet jag var på intervju senast. 250 sökande för 8 plaster... och jag saknar ju körkort så. Men ändå lite positivt besked i allafall... de ska nyrekrytera i till sommaren. Långt dit men jag klagar inte. Betyder väl att de egentligen övervägt att anställa en? Positivt tänk nu... jag vet ju hur det annars skulle vara om jag gav det negativa en röst. Men idag försöker jag se det positiva i det hela.

* Jag har under en ganska lång tid försökt mig att läsa en bok som jag blev lite besviken på från början. Jag lät den ligga framme och jäsa en stund innan jag gav mig på den igen. Nu har jag tagit mig en fjärdedel av boken och det känns fortfarande inte som en bok som jag vill sluka på en natt som jag vanligtvis skulle göra med böcker av samma författare. Jag trodde aldrig att jag skulle bli besviken på Koontz. Ni vet sådär som att man har inga problem med att lägga ifrån sig boken mitt i ett kapitel och fortsätta ett par dar senare. Trist när det blir så. Men jag ska ta mig igenom den av ren vilja om det ska vara så. Den tar sig liksom inte. Suck.

* Jag saknar inspiration i mitt liv!!! Jag vill göra saker. Jag vill ha någonting att gå till om dagarna. Jag vill ha ett jobb. Börjar bli trögt att bara gå hemma. Det är inget liv. Slöseri med resurser på nåt sätt. Sen är det ju det där faktum att jag har märkt att efter att jag slutade jobba i höstas och bara varit hemma är det lätt hänt att midjemåttet öka. Inte mycket men tillräckligt och det är inte bra. Jag som var så duktig innan och hade gått ner. Sen är det ju sådär att med nytt förhållande så är det ju lätt hänt att man sitter hemma och bara umgås också. Inte bra det här.... nackdelen är att jag har inte hittat den där motionsformen som skulle få en att känna lust att träna. Motionera, vilket tråkigt ord. Näää... kanske ska ta och köpa en sån där dansmatta till xboxen så kan jag studsa runt här hos pojken när han är på jobbet? En rolig grej om inte annat. Har lite svårt att tänka mig hoppa runt på en sån där men samtidigt inte helt omöjligt... komiskt om inte annat. Hehe.

Det var väl allt för denna gång skulle jag tro. Visserligen har jag ju andra saker att skriva om också men det blir med egna rubriker och tema... Tankar som kommer ner på pränt när orden formulerat sig. Just nu är dem obegripliga även för mig. Oreda uppe i hjärnkontoret helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback