ingen vän av ordning

Vet inte riktigt hur det kommer sig att trots allt så är jag inte en vän av ordning. Märker det speciellt ikväll när jag ser mig omkring i min något sånär lilla eller stora lya (beror på hur man ser det) och inser att jag borde skaffa mig en städcoach eller liknande. Det ser helt okej ut på ytan men sen när man tittar lite närmare så är det inte riktigt så. Öppna ett skåp så får man gissa sig till vad som kan hittas. Märkte det när jag letade efter en grej idag. Linneskåpet innehåller allt annat än just det den är till för. Skulle behöva en bokhylla till märkte jag till exempel. Nu är det ju fortfarande så att jag ännu inte har packat upp allt jag packade ner i kartonger för ett och ett halvt år sen. Jag vet inte riktigt vad det beror på men av nån konstig anledning så har jag fortfarande två flyttlådor stående ouppackade i sovrummet och det ser lika illa ut när man öppnar en garderobsdörr .Jag vet ju att det inte är riktigt nåt som borde existera hos en som har lite kontrollbehov sådär... men nu är det så.

Jag hittade aldrig det jag letade efter även om jag är relativt säker på att det jag letar efter kom med i kaoset då. Kan ju vara så att jag minns fel också. Mitt minne kan ju svika mig. Mycket av det som hände då är ju inte direkt sånt som jag la på minnet, hade annat att tänka på liksom. Ändå har jag en klar bild av att det jag letade efter ska finnas här någonstans. Felet är att jag inte hittar det bara. Nåja, inte direkt livsviktigt, men ändå, det är principen av det hela. Jag borde verkligen ta mig tid till att gå igenom allt skit jag har undanlagt och rensa ur allt det där jag inte behöver. Lite sådär feng shui som var på tapeten för ett par år sen. Skapa ordning i dolda kaoset. Nackdelen är att det tar en massa tid, som jag visserligen har idag, men inte alls roligt. Speciellt när man vet att dem där säckarna kommer sen bli stående på grund av den enda anledningen att jag inte har körkort och bil. För släpa dem till återbruket kommer jag ju inte att göra. Gammalt skit väger för mycket helt enkelt, men jag vet att det borde göras snarast innan det blir för mycket att ta itu med. Jag hade för mig att jag slängde en hel del redan då, men tydligen hade jag fel.

Nu är det ju så att det inte är så säkert att jag blir kvar här så länge till heller. Så som det ser ut nu i allafall. Sen är det ju det där att jag redan mentalt flyttat utan att veta vart jag är på väg. Jag vet bara att nåt är på gång, när det sen händer är en annan sak. För ett tag sen drömde jag att jag målade köksluckor och i helgen innehöll drömmen att jag höll på att bygga hus. Jag var i full färd med att lägga husgrund och husritningen fanns på ett bord bredvid. Så, det kan ju vara så att mina drömmar visar vad som väntar. Men så kan jag ju se på drömmarna på fel sätt. Men det känns som om de vill säga mig att göra mig redo för flytt. Som sagt, mentalt har jag redan lämnat den här stan. Samtidigt som just miljöombyte jag vill ha. Men min närmaste projekt är att gå igenom allt skit jag bara stuvat undan för att få lite ordning på saker och ting. Sen får vi se om jag blir en vän av ordning till slut även om det är tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback