träd

Jag får väl äta upp det där jag har skrivit om nu de senaste dagarna misstänker jag. Fick ett samtal från morsan om att farsan ligger på xxxxx sjukhus för att han har fått ett träd över sig på jobbet. Han las in igår och kommer att opereras under idag någongång. Så jag som hann åka neråt och hem igår kommer att åka uppåt igen. Vi hann vara hemma hos mig i typ tre timmar innan morsan ringde, och igår fanns det inget att annat att göra än att vänta på att det blir idag.

Morsan gav mig inga direkta besked om hur det var, men det är inte sådär allvarligt som man först tänker sig. Orsaken till att jag vet detta är att hon pratade med honom igår och fick veta hur det hade hänt och vad som är trasigt. Han hade väl tur i oturen att det bara var trädtoppen som slog ner han och inte hela stammen. Nu är det "bara" några brutna ben och krossad knäskål. Vinden är en fördjävlig grej för en skogshuggare. Tänker också på hur hans jobblag måste ha kännt när det hände. Nåja... ska inte tänka så mycket på det där med allt som kunde ha hänt, för det blev ju inte så att det värsta inträffade. Suck.

Så nu blir det att få i sig kaffe, vänta på att morsan här av sig och meddelar när han ska opereras så man evt när man kan åka in till xxxxx. Nu är ju inte relationen till dem den bästa och det kommer ju till sin spest i situationer som detta. Hmmm... jag ska försöka att inte ha alltför negativa tankar idag om det där. Och hoppas på det bästa när det gäller operationer och så vidare och så vidare.

Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback