hemma en sväng

Märkte att det gått ett det gått några dar sen som jag skrev igen. Time flies ibland. Fattar inte det där helt enkelt. Men men... det är som det är ibland. Igår åkte Pojken och jag ner för att tillbringa ett par nätter hos mig å. Har ju inte direkt vart hemma den senaste tiden. Var och vände för att titta till blommorna och posten, men det tog ju inte så lång tid. Nu blir det ett par dar för att visa att det faktiskt bor nån här. Sen att det blir att träffa bror också för att slänga över ett par nycklar åt han. Han ska städa ur lägenheten sin imorgon så. Sen är han en helt och hållet en stockholmare igen.

Vaknade för en halvtimme sen av en sån där enerverande torr-ret-hosta som höll på att driva mig till vansinne, för att inte tala om hur den störde Pojken som låg bredvid. Jag har väckt honom många gånger under gångna veckan på grund av hostan. Det räcke tydligen inte med att den håller mig vaken. Han ligger kvar i sängen för övrigt och snarkar vidare, medan jag försöker tygla hostan. Jag inhandlade hostmedicin igår, som jag tog en hutt av också, men det hjälpte inte så mycket och ta en till känns inte alls bra. Flaskan räcker ju inte långt om jag skulle hutta i mig innehållet i tid och otid. Blir det inte bättre med hostan så får jag helt enkelt ta mig till farbror eller tant doktor för att kolla vad hostan beror på. Numera ska man ju veta sånt där själv har jag fattat. Att besöka en läkare ska man bara göra om det är allvarligt. Sen är det ju inte så enkelt att ringa till en numera heller. Tidsbokningar och grejer för att man ens ska kunna få prata med nån... suck. Tycker synd om dem där som inte hör så bra eller förstår sig på nymoderniheter.

Så det blir att vara hemma i ett par dar till... nja, nätter. Jag skulle ha jobbat i natt om jag hade vart helt frisk, men det är jag ju inte. Ringde och pratade med dem på jobbet om det där redan i söndags (för att hinna få tag på vikarier till igår och idag). Pratade med dem igår också, mest för att se om jag har min semester klar inför helgen som kommer. Jodå. Bra det i allafall. Fick till och med chefen på tråden när jag ringde. Vikariebrist gör att hon får komma in och ta ett par pass sådär. Men om jag inte blir bättre med min hosta så blir det att söka upp farbror eller tant doktor och se till att jag får papper på att jag är sjuk. För inte slösar jag mina stackars semesterdagar på att gå runt och vara sjuk heller. Nänä, nån måtta får det vara.

Låter ganska sjukt att ta semester efter att ha vart borta från jobbet sådär, men dem där dagarna var planerade sen länge. Orsaken till samtalet var just för att veta om jag har fått semester eller ej. Så jag inte åker iväg och så finns det ingen vikarie för mig. Skulle bli hur fel som helst det där. Ska ju på det där bröllopet som jag skrev om för en månad sen eller nåt. Den där jag är medbjuden på. Ska bli nice. Sen att det blir ett år sen som jag och Pojken träffades också. Tänka sig vad tiden flyger iväg. Ett år. Nu har vi ju inte vart tillsammans i ett år, men ändå. Viktiga omvälvande tidpunkter har man ju koll på. Vet ju exakt vart jag befann mig för ett år sen. Då var jag ju nyss hemkommen från resan till Slovenien till exempel. Oj, vad tiden går fort ibland. Det känns ju som om det var nyligen som jag gjorde den där resan. Men så är det ju tydligen inte. Undrar om det är gammeln som gör sig påmind? 

Näää, ska nog ta och fortsätta att få i mig morgonkaffet. Lyssna till Pojken som sover i rummet bredvid och hoppas på att hostan ger med sig i ett par timmar i allafall. För jag kan ju inte gå runt och smyghutta på flaskan heller. Men, jag ger det ett dygn till, sen blir det att sitta och knappa in siffror för att få tag på nån som kan ge mig en tid till en läkare. Kan ju inte sjuka bort hela sommaren heller. Just nu känns det inte som om det är lunginflammation, men man vet ju aldrig. *famlarefternåtiträ* 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback