hemmafruliv

Jag ska egentligen inte klaga över mitt liv just nu. Jag har det egentligen jäkligt bra nu. Just nu alltså. Sen finns det andra saker som jag har andra åsikter om. Konstigt det där. För hur kommer det sig att det är så svårt att leva i nuet? Leva idag och just nu istället för att tänka på alla sen och alla dem där om. För att inte nämna alla dem där måsten som man tydligen har där bak i skallen på nåt sätt. Allt det där som gör att det är svårt att se allt det där bra som faktiskt finns i mitt liv just nu.

Början av veckan har varit lugn och slapp för min del. Pojken har förmiddag denna vecka vilket betyder en massa tillsammanstid på eftermiddag och kväll. Me like! Så har jag faktiskt inte gjort så mycket denna vecka. Jag har helt enelt bestämt mig för att ta det lugnt och bara vara. Inte alltid som jag kan göra det heller. Har mest tänkt på alla dem där om och men som tydligen vägrar ge med sig. Men denna vecka har jag bestmt mig för att ignorera dem helt enkelt. Ingenting av dem där om:en eller men:en är livsnödvändiga för att jag ska klara av dagen, snarare tvärtom. Men jag har ju aldrig sagt att mitt liv är enkelt... liv? hmmm... hjärna menar jag.

Jag har roat mig med att lyssna på radio, det vill säga Sommar i P1, även om jag hoppade över den igår (sport intresserar mig inte ett dugg). Istället låg jag på soffan och läste lite Koontz. Har även en påbörjad bok som jag kommer att skriva separat om i ett annat inlägg sedan. Innehållet och saker som kommer upp kring den är för stort för att tas upp här. Handlar ju om att leva i nuet. Finna lyckan. Njuta av livet. Varför ska det vara så förbannat svårt? Tänker mycket på resan jag gjorde förra året. Den där ner till Slovenien som förändrade mitt liv. Festivalen jag åkte ner på då tidigarela dem denna sommar så den har varit redan. Men oj, vad jag hade velat åka ner i år igen. Men det är ju inte festivalen i sig som jag vill besöka igen utan just att göra resan jag gjorde förra året. Jag vill göra en sån resa igen. Såg att det finns väldigt billiga sista minuten resor neråt just nu. Jag är inte sugen på varma ställen som dem där solbadande sakerna suktar efter. Typ länderna kring medelhavet... alltså de som ligger just det som räknas till medelhavet. För jag vet ju att en del länder som jag tänker på ligger i anslutning till just sagda hav, men de räknas ju inte direkt till solsemester länder. Får se om en sådan resa kanske kan bli möjlig snart.

Det är torsdagmorgon just nu. Relativt tidigt för att vara mig och att jag är ledig denna vecka, men det är som det är med att vara hemma hos Pojken. Jag vänder på dygnet när jag är här uppe tillsammans hos honom. Eller, det spelar ingen roll om han är hemma hos mig heller för vänder på dygnet gör jag tydligen väldigt enkelt. Inga problem liksom. Hade jag vart själv hemma så hade det varit en helt annan historia det där. Det är torsdagmorgon och det kommer att bli en väldigt fin dag utanför dörren. Sommar helt enkelt. Inte ett moln på himlen som hotar med regn. Men eftersom det är svensk sommar så kommer det också. Men just nu är det inte ett moln på himlen. Jag har nybryggd kaffe. Jag har en väldigt bra bok att läsa. Det enda som finns att göra då är att slå sig ner på Pojkens balkong med det nyss nämnda kaffe och och bok och vicka på tårna en stund. Njuta av stunden. Ta vara på stunden. Andas en stund. Sen kan alla om och men komma och gå som de vill i huvudet på mig, men jag ska inte låta mig störas av dem idag. Jag tar itu med dem sen. Inte idag. Inte nu. Idag andas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback