inget speciellt att rapportera

Gårdagen, det vill säga måndag, började med att jag hostade mig upp redan vid kvart i sex. Inegn rolig början på dagen helt enkelt. Men vad göra när det är som det är med sommarförkylning? Ville ju inte störa Pojken i hans sovande heller direkt. Han fick ett par timmar till innan jag tyckte att det var dags för han att kliva upp. Nåja, måndagen kom och gick.

Besök söderifrån är och hälsar på här uppe i veckan också. Dem där vi firade midsommar hos. Många barn blir det. Värmen gör dem lite kinkiga och rastlösa. Blev inte så lång visit här för deras del igår, så det blir att vi bestämde att ses en annan dag under andra former. Typ sånadär där ungarna har någonting att göra samtidigt som vi vuxna umgås. Borde väl funka?

Andra påbörjade sina semestrar igår så det blev att det var en och annan samtal om att komma och kröka, men varken jag eller Pojken var eller är upplagda för det helt enkelt. Så det blev att stänga av mobilerna helt enkelt.

Idag är det tisdag och jag var vaken en sväng vid kvart i sex igen, tog lite hostmedecin och lyckades somna om. Nu blir det att röra på sig till ehhh... svärmor en sväng.

Ut i värmen med andra ord. Pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback