markismåndag

Uppe med tuppen idag för att vänta på markiskillarna. Tyvärr är det ju så att min förmiddag betyder just förmiddag. Pojken har samma uppfattning av förmiddag som jag, men det hade inte markiskillarna som behagade sig för att dyka upp vid halv tolv (och få upp skiten inom en halvtimme). Kanske räknas det som förmiddag för en del, men för mig är det snarare lunchtid? Nåja, små petitesser egentligen för jag klagar inte över att markisen faktiskt nu är uppe. Den som Pojken (även jag) har väntat på i ett par månader. Nu kan man sitta på balkongen hela dagen istället för morgon och kväll. Söderläge är inte alltför bra för några som inte är soldyrkare. Varken jag eller Pojken tillhör dem där som ni hittar på en sandstrand kring medelhavet. Imorgon kommer det att inhandlas en massa trevligheter till nämnda balkong. Ska bli nice.

Helgen som var gick i fortsatt hemmamys. Mest för att jag faktiskt blir bara sämre och sämre i min förkylning. På mornarna är det helt okej, men ju senare det blir desto krassligare blir jag. Idag vaknade jag av en envis hosta som vägrade ge med sig. Känner dock inte av den just nu, men har jag det senare och vaknar av det imorgon också så blir det att ringa efter hostmedicin för att inte riskera att hostan går ner i lungorna. Vill verkligen inte få lunginflammation igen. Och blir det så att jag känner mig bara för att gå ut och gräva en grav ikväll så blir det att ringa in och sjukanmäla sig imorgon. Inte för att jag ska jobba imorgon redan, utan snarare det att de ska hinna med att få in vikarie för mig till dagen/natten efter. Om det är så att det verkar ge med sig så blir det att åka hem imorgon för att sen jobba onsdag. Ja, jag vet att jag borde ta hand om mig bättre, men det är som det är ibland. Förlorar för mycket på att vara sjuk... men å andra sidan så vet jag ju att blir jag sjuk på riktigt sen (typ lunginflammation) så blir jag ju borta i två veckor typ. Så, vilket blir bättre? Hmmm, jag avvaktar med det där. Just nu sitter jag mest och försöker att se till att hålla mig varm, vilket inte är så svårt med tanke på sommaren som är utanför fönstret, men vinden är inte alltför behaglig just nu. Svensk sommar helt enkelt.

Måndag och Pojken jobbar eftermiddag denna vecka. Fyra dar till innan han går på semester sen. Synd att jag ska jobba dårå. Men jag har ju mina lediga veckor så det blir bra det här skulle jag tro. Men just nu ska jag fortsätta med min kurering och tycka synd om mig själv lite. Det är tillåtet när man känner sig som jag gör just nu. Läsa en bok eller två eller bara pilla navel en stund. Lyxproblem jag går runt med ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback