mest trött

Igår fick det bara bli en liten notering. Mest ett konstaterande över att årets Power Meet är över för den här gången, där jag helt ärligt kan säga att jag kommer inte att sakna det för en sekund. Har ju det där utanför fönstret i ett par dygn och den tystnar aldrig. Började ju lite redan i torsdags men inget mot vad det sedan blev... men det är ju ingen nyhet. Hade det inte varit för att Pojken aldrig upplevt PM så hade jag skitit i det där helt och hållet. För det första så skulle ja ju haft en vanlig helg, så det hade ju automatiskt försvunnit ur min verklighetskarta iår också. Jag hade ju jobbat annars. Men nu var det ju inte så. Men många fian bilar finns det ju därute.

Idag är det måndag och igår var det söndag. Bra att jag har koll på dagarna eller hur? Men hur som helst så blev det att hjälpa brorsan att kassera en soffa och sedan blev det att packa släpet med sista av hans världsliga tillhörigheter igår. Varken jag eller Pojken var särskilt inställda på det sista, men vad gör man inte för familjen liksom? Inte så ofta jag träffar min nämligen så man får väl göra sånt där då. Nu var det ju inte så himla mycket att bära runt, men ändå. Han fick sin bil packad och sen bar det av för både han och oss mot andra nejder. För min del var det att följa med Pojken uppåt. Min tur att leka hemmafru igen. En hel vecka ligger framför mig och jag vet att jag bara kan ta det lugnt helt enkelt. Han har förmiddag så dagarna blir inte så ensamma heller. Skönt ändå bara... mest för att jag kommer hemifrån.

Måndag. Idag är jag mest trött. Men jag ska inte klaga alltför mycket just nu. Jag har min lediga vecka. Jag leker hemmafru. Lite mysigt sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback