sista juli

Idag har Pojken tagit mig runt med sin lilla röda bil så jag kan ha fortsatt att ha mina soffdrömmar Dem börjar bli verklighet också. Så dyrt är det ju inte med en ny soffa heller... egentligen. Så det så. Men, det är ju ändå lite sparande som krävs innan den kan inhandlas. Så är det ju som det är när man kliver in på IKEA, man kan inte bara gå ut därifrån utan att ha handlat nåt. Blev nya soffkuddar. Hela fyra stycken som pryder min soffa här hemma just nu. Sånadär som jag tänkt införskaffa redan ett par år sedan, senast förra året när jag omvandlade vardagsrummet från rött till vitt. Det vita var väl inte egentligen så smart val att ha på mattor på golvet, men det var nödvändigt då. Idag är de ju inte så himla vita längre. Spelar ju ingen roll hur mycket man städar så blir det ju så. Nåja, efter att ha inhandlat dem där kuddarna så var jag in till Rusta också och där följde två nya mattor med mig hem också. Den här gången blev det svartgråa som ska ersätta det vita jag har. Med de nya kuddarna så blir det som ett helt nytt rum återigen. Tänk vad lite färg kan göra egentligen. Nu är det bara att spara för den där soffan också. Snart så. Snart.

Efter det så åkte vi till andra sidan stan och klev in på Nisses. Han hittade en massa möbler han skulle vilja ha. Jag skulle gärna vilja ha det där han pekade på också, så jag konstaterade att det blir att börja tänka på hus snart. Hehe. Just nu är det kanske inte aktuellt, man vet ju aldrig som sagt. Han höll ju liksom med där. Menmen, ett senare projekt det där. Han fick med sig ett bord till sin balkong i allafall, som jag propsade på helt enkelt. Mycket trevligare med ett sånt att ställa kaffemuggen på när man sitter därute sen när man är uppe hos han nästa vända.

Efter affärsspringandet så blev de at ta sig hem till mig igen och det blev lite mat innan vi la oss och tog siesta. Sova bort det varmaste timmarna på dagen är helt enkelt underbart. Nackdelen är ju att min lägenhet blir så jäkla varm. Efter igår så fick jag helt enkelt order om att det är dags för mig att flytta. Minns inte om det var värmen eller nåt annat skit med lägenheten som fick han att yttra de orden, men visst skulle jag kunna göra det. Så snart jag kan. Ge mig bara en anledning bara så gör jag det. Har ju vart på väg hur länge som helst...

Suck och pust i värmen mest hela tiden. Men hav tröst mina vänner; Imorgon är det augusti. Hösten är på väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback