sommarhetta

Sitter uppe hos Pojken på hans balkong och dricker kaffe, medan det fortfarande är möjligt. Sen blir dte fan för varmt. Mätaren har visat på 27 29 grader i skuggan de senaste dagarna och en annan har bara mest legat och svettats inomhus. Det har liksom varit omänskligt varmt helt enkelt. Jag förstår varför de har siesta nere på varmare breddgrader. Nackdelen är ju då att man äter allt konstigare tider, men vad fan gör man när allt bara känns kladdigt och äckligt? Nåja.

Vi var nere hemma hos mig en snabb sväng för att visa att det faktiskt bor nån i lägenheten, men också för att vattna mina stackars blommor som hängde lite med huvet på grund av värmen. Inte bara jag som lider av hettan tydligen. Åkte uppåt igen i onsdags och träffade brorsan och morsan en snabb sväng också. Slängde över hans nycklar så det är avklarat. Samtidigt som detta gjordes så tänkte jag slänga in växter till Rockern. Hon var dock inte alls på samma linje, vilket jag kan förstå helt och hållet. Det finns nackdel med att vara spontan ibland. Hade ju visat upp Pojken för henne också, men det kommer fler tillfällen.

Onsdagen innebar även att Pojken numera bara är ett år yngre än mig och inte två ;). Födelsedagen firades med råge, även om det egentligen skulle bara bli nån öl och en lugn kväll. Så fel det blev. Till skillnad för mig så han låg bakis hela dan igår. Rätt åt han egentligen. Nackdelen är ju då att jag får det väldigt tråkigt när han ligger i halvkoma en hel dag. Men men, sånt händer ibland.

Fredag idag och det har lovats ännu mer värme och sol idag. Jag ska passa på och dricka mycket kaffe nu innan solen kryper fram bakom härnet. Sen blir det att ta det lugnt inför bröllopet imorgon. Det är bra att brudparet valt att ha den på kvällen, annars skulle det ju inte gå. Men det blir bra skulle jag tro.

Nä, dags att väcka Pojken nu. En dag nerbäddad i sängen får vara nog tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback