strandbröllop

I helgen har vi varit på bröllop. Enligt inbjudningskortet stod det att vigseln skulle hållas på stranden om vädret tillät. Och det gjorde den med råge! Kan ju nästan vara säker på att det var årets varmaste dag i lördags. Även om det var vid sextiden på kvällen så höll man på och rinna bort. Hade ju vart snyggt om alla bröllopsgästerna hade förenats med sjön istället. Men paret blev vigt och sen blev det mat och dryck i den hyrda vikingalånghuset.

Det är ju inte direkt varje dag man går på strandbröllop, där man under vigseln står barfota med tårna nerborrade i sanden. Men nu har man upplevt det också. Inget jag själv skulle göra, men det var trevligt (trots värmen). Däremot blev jag bra sugen på att kolla vad det kostar att hyra huset vi var i. Skulle ju vara hur kul som helst att ha en riktig vikingafylleslag med helstekt vildsvin som tillagas under hela kvällen. Och istället för att göra det i sommarhetta så skulle jag välja att ha den mitt i vintern så man får gå in i värmen. Ja, drömma kan man ju.

Riktigt trevlig kväll blev det ju, trots att jag som riktig utböling inte direkt kände nån sådär. Men jag störs ju inte av sånt... när folk blir fulla så blir det ju tvärtom istället. Som när de knäppte en massa kort på allt och alla så kunde jag ju inte låta bli att säga högt "nu har du bildbevis på att det vart utsocknes här uppe". Hade det vart nån annan eller vid ett annat tillfälle så skulle det kanske inte vart så populärt, men en sån kväll funkade det. För det där med utsocknes är lite känsligt där uppe. Ja, nu låter det som om jag vart vid världens ände eller nåt, men så är det ju ibland på småorter uppe i Hälsingland. Så jag bytte landskap under helgen också.

Jag kan bara avsluta med att önska brudparet allt gott i världen och lycka till och grattis återigen. Tack för en riktigt trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback