andra juni

Måndag idag. En ny månad är i sin linda. Ny vecka har precis börjat och värmen håller i sig. Igår var nog den varmaste dagen hittills, då mätaren visade 29 i skuggan. Idag är det något svalare, men ändå. Jag är ju inte direkt någon vän av värme, så det blir att hålla sig inomhus idag också.

Helgen kom och gick. Lördagen blev som tänkt; en tur till mina föräldrar. Och jodå, det gick hur bra som helst, trots språkförbristningar. Och det blev en "snabb" visit på nästan fyra timmar. Får vänta tills man pratar med brorsan innan jag får veta vad de tyckte om min pojke. Jag lär ju inte höra något direkt från dem. Skillnad på familjerelationer här kan man ju säga.

Lördagkvällen blev ett antal kalla öl och en vända ute också. Mycket trevligt. Tiden gårför  fort när man har roligt.

Måndag idag. Just nu känns det  mest som om tiden bara rinner iväg. Vad händer med alla dagar? Vart tar den vägen?Jag ska snart ta mig neråt igen för att komma hem och hinna vända på dygnet igen inför arbetspassen som jag har denna vecka. Jag har ingen lust att ens tänka på det just nu. Det räcker med att veta att jag måste. Eller nja, måste och måste är väl at ta i. Jag har ju valmöjligheter, men konsekvenserna är mindre trevlig om jag inte åker hem. Ska försöka att inte tänka på det där, även om jag vet att det kommer att bli svårt. Det är så inpå en hela tiden att det är svårt att inte känna av det.

Jag svamlar om osammanhängande saker igen.

Måndag idag. Ny vecka. Nya tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback