dagen innan midsommar

Jag är vaken. Pojken har bytt skift för att kunna sluta tidigare och därmed vara hemma redan fyra istället för sent på kvällen. Mest för morgondagens skull, men också för att hinna umgås med mig också. Omtänksamt av han sådär. Även om vi hinner umgås när han har eftermiddagsvecka, så är det ine alls som när han har förmiddag. Känns mer som att man har mer tid för varann då. Pojken gick för ett tag sen och jag kunde inte somna om. Så nu är man uppe med tuppen och funderar på vad man ska göra idag då. Vända på dygnet när jag är här uppe är inga problem som ni märker. Skumt det där.

Igår var vi till det där stora köpcentret som ligger en bit från orten. Hittade väl inte direkt nåt matnyttigt, trots sommarrean. Men å andra sidan så var jag väl inte ute efter nåt speciellt heller. Titta lite helt enkelt. Höstkläderna kommer väl snart? Jag vet att jag hädar när jag säger sådär, men vad fan. Den kommer den också... tro mig. Butikerna är bara tidiga med det.

De har haft reklam för en ny xidersmak som synts på TV en stund nu. Jag gillar den av nån konstig anledning. Man minns den helt klart om inte annat. Det slutade med att jag inhandlade två sådana igår. Två om en inte skulle räcka. Hallonsmak är hur gott som helst. Men xidern? För söt för min smak. Fick inte ens i mig hela. Så nu står jag här med en xider som jag vet med mig att jag inte kommer att dricka upp. Aldrig att den kommer att komma förbi mina läppar. Så nån som vill ha den? Sötsliskigt så det skriker om det. Annars häller jag ut den helt enkelt. Så nu kommer reklamen tilltala mig ännu mer; krossa helt enkelt. Nä, blä.

Igår kväll satt vi här hos pojken och tittade på alla andra kanaler utom fyran. Men det verkar som om vi var dem enda som gjorde det valet. Hans granne här ovanför valde att kolla på fotbollen så vi kunde ju inte missa hur det gick för herrarna i gula tröjor. Sverige är utslaget ur EM. Jag varnar känsliga läsare nu; skönt som fan att de blev så. Slipper höra mer om skiten. Slipper se skiten. Kanske man nu slipper se folk bete sig sådär kollektivt idiotiskt som de bara kan under fotbolls EM eller VM. Och vet ni hur glad jag är att min pojke inte bryr sig om fotboll? Eller nån annan sport heller för den delen. Jag vet att det kunde ju varit tvärtom.

imorgon kommer det att åka iväg tidigt. Hamna mitt i midsommartrafiken så vi får ju hoppas på att man slipper dem där värsta idioterna på vägarna. Ska ta oss 40 mil åt väst. Sen har jag blivit medbjuden på bröllop i slutet av juli. Ska jag på den så måste jag ta ledigt en hel helg eller byta pass. Men det borde väl gå att ordna? Ja, jag vet... man får väl hoppas lite?

Kommentarer
Postat av: Molina

Glad Midsommar! :0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback