fjärde juni

Idag är det onsdag. Ja, jag inser ju det själv, och jag kan ju berätta att jag faktiskt kom i synk med veckodagarna igår. Det där med att vara inne på fel dag är bara drygt. Veckan blir ju lite längre då. Och det vill jag ju inte.

Nackdelen med att leka hemmafru är att jag då vänder på dygnet. Tjoff, så har jag plötsligt blivit riktigt duktig på att kliva upp i mänsklig tid. Är jag ensam skulle det där vara en omöjlighet. Skumt det där. Men han verkar ha den effekten på mig. Egentligen väldigt bra, men inte när jag ska jobba nätter. Blir bara väldigt jobbigt. Natten gick ut på att vara vaken så länge som möjligt för att orka med nattens pass. Gick ju bra i sällskap av Aliens och så Ghost Whisperer. Kommer ju inte så mycket bra om nätterna, vilket i och för sig inte är nån nyhet och som jag konstaterat redan för länge sen.

Idag är det onsdag som jag redan har konstaterat, och jag har ett par vakna nätter framför mig. En väldigt stor nackdel med att jobba med det schemat jag har, är att jag inte har en aning om hur och vad det är som väntar mig när jag kliver innanför arbetsplatsens väggar ikväll.  Det gör att jag nu sitter och går och igenom dem som faktiskt bodde där innan jag klev av för en och en halv vecka sen. Sen kan ju vad som helst hänt sen dess. Så jag ställer in mig på att det bara är en massa skit som väntar, på det sättet blir jag inte överraskad på allt skit. Bara skönt att veta att hon jag jobbar med i natt är en klippa hon med. Att vi jobbar på samma sätt och har samma synsätt på det här med professionellt förhållningssätt. Annars hade det bara blivit ännu jobbigare. Bra kollegor är avgörande när man jobbar med det man jobbar med.

Nä, man kanske ska ta och göra sig iordning? På med arbetsstassen och ta på sig masken och möta massorna. Tycker bara inte om att känna mig hudlös idag. Blöö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback