lördagnatt

Igår gick jag och kramade kudden efter att jag skrev det jag skrev igår. Dödens trött helt enkelt. Beslöt mig för att skippa väckarklockan också så jag kunde få sova ut ordentligt. Sov gjorde jag ordentligt i allafall. Vaknade vid fyra tidigare idag. Hmmm, ähhh, ni fattar vad jag menar. Masade mig ut ur sängen mest av ren vilja för hade jag blundat och ignorerat det faktum att jag var i behov av en toalett så vet jag faktiskt inte hur länge jag hade sovit. Jag har väl en sömnskuld att betala igen misstänker jag.

Anledningen till att jag är trött på en helt annan nivå än vad jag kanske kan kalla normalt är att jag drömde nå skumt i allafall. Jag drömde att jag träffade och umgicks med Jimi Hendrix. Nu har det verkligen slagit fel någonstans. För jag har ingen anledning att drömma om honom. Lyssnar inte ens på hans musik. Minns inte allt i drömmen, men jag vet att när jag sprang in i han i drömmen. Dem jag var med ville att jag skulle följa med dem nån annanstans. Jag vet att jag sa att jag skulle prata med Jimi först,ta några kort och så medan andra ville få mig att förstå att han varit död sen länge. Jag trodde dem inte. De gick och jag satt sen och umgicks med Jimi istället. Synd att jag inte minns vad vi pratade om eller andra detaljer. Nu vet jag ju att drömmar har nåt att göra med ens undermedvetna och bearbetning av dagens eller senaste tidens händelser. Men då kommer vi till frågan; Vad symboliserar då Jimi Hendrix? Jag vet ju att han vart död ett tag och allt det där med honom. Så vad betyder det där egentligen? Jaja. En av dem där sakerna som jag vet att jag kommer att tänka på ett tag framöver. Speciellt symboliken över det där.

Nä, dags att krama kudde igen. Ska upp "tidigt" imorgon. Ska hjälpa bror att packa lastbil imorgon. Han flyttar igen. Jag vill oxå jue...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback