nothing to show for

Vad är meningen med livet?
Att prestera så mycket som möjligt?
Att kunna visa upp vad man har gjort med sitt liv?
Facit på allt man har haft för sig här i livet?

Eller är det att kunna njuta av vardagen?
Att ha levt ett fullt liv?
Att utveckla sig själv?
Att kunna säga att man inte ångrar någonting när det väl är dags att kasta in handduken?

Oavsett vilket av det där ovan det är så har jag varken det ena eller det andra.
Jag har inte så mycket att visa upp.
Inga guldstjärnor eller bra betyg.
Det enda som jag har är mina prestationer som kan räknas i poäng eller hur högt lånet landade på.
Se vart det har lett mig?
Är det mycket att hänga i granen?

Det finns så mycket som jag ångrar att jag inte gjort redan nu.
Ändå är jag inte gammal. Nja, lastgammal då.
Ändå, jag borde inte ha saker ogjort.
Jag borde leva ett fullt liv.
Jag borde göra allt det där jag drömt om att göra.
Jag borde...
Vilket ord sen; borde.
Jag ser det som ett hån.
Men samtidigt är det ju sådär att jag tänker; borde enligt vem?
Mig själv eller andra?

En ny dag börjar gry utanför fönstret.
Jag ser allt det där jag inte har gjort.
Jag ser allt det där som jag önskar jag kunde säga att jag gjort.
Allt det där man borde ha gjort redan.

Vad är det som hindrar mig?
Bara jag?
Imorgon är en annan dag säger dem ju.
Gäller det mig också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback