sommartider och signalfel

Igår hade jag kunnat begå onämnbara brottsliga handlingar om det hade velat sig riktigt illla. Varför? Jo, för det är sommar och sommaren ställer till det för mig med mina restider upp till pojken. Först fick jag skjuta på avresan med en timme. Därefter var det signalfel på vägen upp vilket gjorde att det blev en sjujävla försening. Detta gjorde att jag missade bytet jag skulle ha gjort i Uppsala. Ändå hade det varit en halvtimmes väntande på min anknytning... Så jag var inte alls glad. Så det blev att stå där och uggla en stund. Sen var ju Pocketshopen stängd också! Jag som skulle handla nya pocketar att ha att läsa när jag jobbar jue! Insåg sen på tåget uppåt att det skulle bli buss istället för tåg sista biten innan jag skulle vara hos pojken. Plus en halvtimmes väntan på den också. Så trevligt då.. not! Vid det laget var jag redo att ha ihjäl nån.

Resultatet av sommartider och signalfel gjorde att resan upp tog mig cirka fem timmar istället för tre. Mitt i allt strul så blev jag hungrig också. Kan ju ha att göra med att istället för att jag skulle vart framme 20.38 så blev det 22:00. Sen att han vid det laget hade hunnit hem från jobbet också. Pojken fick hem ett åskmoln som spottade och fräste ett tag innan molnen skingrades och leendet kom fram istället. Jag var ju glad att få krama och pussa på pojken trots allt. Sånt gör att det dåliga humöret försvinner ganska snabbt. Sen är han ju ganska van vid mitt spottande och fräsande vid det här laget. Han finner det ganska faschinerande eftersom han inte är sån. Men så har ju jag redan konstaterat att han och jag har lite annorlunda syn på verkligheten. Att ha och jag har olika färg på glasögonen vi bär runt på. Hans positiva livssyn har ju inte smittat av sig helt, även om det till en del faktiskt har gjort det. En del saker har ju blivit annorlunda sen vi blev tillsammans för min del alltså. Det nattsvarta är inte alls sådär nattsvart som det har varit och när jag får anfall av mörker så har han nån magisk tendens till att få in lite ljus som får mörkret att skingra sig. Jag har fortfarande inte kommit underfund med hur han gör det... men å andra sidan måste jag veta det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback