söndag och söndagnatten

Blev väckt av telefonen. Vägrade svara, mest för att jag redan innan jag tog en titt på displayen visste varifrån samtalet kom ifrån. Vem skulle annarsringa och väcka mig sååå tidigt på en söndagmorgon. Ringde upp efter att telefon förblev tyst och fick höra att de hade löst problemet, och jag slapp hoppa in för natten. Jag hann få nån timme sömn innan telefonen började surra. Tur det kanske, men just nu känns det som om jag hade behövt dem där extra timmarna. Tro mig. John Blund verkar ha dumpat hela sandlådan i ögonen på mig. Men jag ska krama kudde snart. Sen skiter jag i det faktum att jag kommer att vakna tidigt imorgon, även om jag sen ska jobba natten. Jag får ta det helt enkelt.

Resten av söndagen gick sen ut på att vänta på att bror skulle komma och hämta mig så det blev flytt. Nu fick han med sig möbler och lite lådor, så det blir minst ett lass till. Men han är på väg i allafall. Till skillnad för mig då. Verkar vara fast i den här skithålan till stad. Blöö. Nåja, han hade med sig bärhjälp i form av Tvåmetersmannen och Bestens nya husse. Fick lite uppdate över hur det var med Besten numera och fick veta att han numera saknar sina bollar. Kanske inte ett val jag hade gjort, men nu är han ju inte min längre, så det är bara att gilla läget liksom.  Saknar han som fan emellanåt. Konstigt vore ju annars, eller hur? Det lär hamna på listan över de där saker som jag nog kommer att ångra när jag blir gammal.. äldre menar jag.

Så ringde jag över Rockern med sin lilla tjockis så Bestens nya husse skulle få träffa syster hans också. Nu var det kanske inte det bästaste av dagar att träffa henne på. Övertrött hund är som en övertrött unge... eller en övertrött jag till exempel. Man blir lite konstigt i skallen då. Men jag tror de fattade det där. Så sa vi hejdå till bror och gick över till henne och jag fick lite kaffe. Jag var väl lite off idag märkte jag. Sådär fundersam som jag kan bli. Tystlåten kanske? Vet inte hur jag skulle annars förklara det där. Men jag har haft piggare stunder på hennes balkong. Tröttare också. Det blev lite uppdateringar om läget idag. Prat om djur, de hon har och den som är på väg. Ska bli intressant att se hur en katt med för många tassar ser ut.

Det blev buss hem med en kasse med en bok, en film och så lite badsalt (Tack, vännen). Ska bli najsigt att ta vara på alla tre vid tillfälle. Idag vågade jag inte lägga mig i ett bad med risk att somna. Och det är ingen bra idé. Nä, krama kudde var det ja, så John Blund får som han vill. Orkar inte bråka med han inatt. God natt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Så lite så! Passa på och njut och jag hoppas att alla tre passar fröken. :)

Och visst ska det bli INTRESSANT? :D Höhöhöhö


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback