tredje juni

Tisdag idag. Lite svårt att hänga med i dagarna när det är så här varmt. Hade det inte varit för det faktum att jag suttit på tåget idag och tagit mej neråt, så hade jag bergis tänkt ta mig till nattens pass på jobbet. Det hade inte varit så lyckat, då jag inte ska jobba förrän imorgon. Men det känns som en onsdag. Drygt när dagarna går i fel ordning. Jag skyller på värmen helt enkelt.

Hemma igen. Datorn uppackad (som ni ser) och musiken gör mig sällskap. Datorn får ju liksom göra mig sällskap när jag flackar som jag gör. Även om pojken har en egen så känns det inte bra att använda mig av hans. Jag använder mig ju av det mesta av hans annars när jag är där uppe så jag fattar inte vad det är med just datorer... Kan ju vara det att det ändå är lite privat?... konstigt nog.

På vägen ner såg jag en del av dem där som är på väg neråt landet inför Sweden Rock. Lite avis är jag ju. Skulle ju vara nice med en festival såhär i början av sommaren. Men jag betalar inte det det kostar att åka på det nuförtiden. Kommer ju långt ner till europa för den summan och uppleva nåt helt annat än det svenska. Men ändå är jag lite avis, för så som det ser ut nu så blir det inget sånt denna sommar. Misstänker att jag kommer att ha abstinens innan sommaren är slut. De senaste åren har ju inneburit både två eller tre varje sommar. Och från det till ingenting kommer att kännas väldigt tomt. Men men... man kan ju inte få allt här i livet. Orsaken är enkel; jobba.

Försöker göra mig klar över att det fortfarande faktiskt bara är tisdag. Och att jag är hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback