mops till lunch

Nu är det inte så illa som det kanske låter. Jag åt inte en hund till lunch utan en varm macka som heter mops. Och det med trevligt sällskap i form av en väninna man inte sett på ett tag igen. Innan lunchdaten så var jag på en anställningsintervju som tog cirka en timme. Det kändes bra, men som så mycket annat som känts bra under de senaste månaderna så kommer det nog ändå sluta med att ett besked jag inte vill ha. Vilket slutar ändå med att jag kommer att bli kvar här i stan vare sig jag vill eller inte.

Helgen kom och gick märkte jag och pojken kom på fredageftermiddag som jag skrev sist. Han kom och väckte mig som planerat och det har varit en myshelg, men födelsedagsfirande. Nice. Helgen slutade med att jag lämnade pojken kvar i min varma säng i morse och åkte iväg på en dagstur i regnet. Hade ingen lust att åka iväg, men det är som det är ibland. Och efter att jag klivit av tåget hemma igen sent på eftermiddagen var det en tom lägenhet som väntade. Jag somnade som en stock ändå och ska snart iväg för att sitta vaken igen en natt.

Jag misstänker att himlen är lika grå som den var när jag vände ryggen till den tidigare, men jag är glad att den gråheten inte syns i mörkret. Det har inte varit en rolig dag att resa på kan jag ju säga. Regn, regn och åter regn så man nästan känt den ända in i märgen. Blir inte kul att sitta på jobbet i natt om det är likadant hela natten. Råheten i luften gör att man blir frusen och det är bland det värsta som finns när man ska jobba vaken natt, av den enda orsaken att det tar en massa energi som behövs till annat. Men det ska gå det med... en god bok (för jag misstänker att de har fixat så att internet funkar eller att det går att titta på TV) och en panna kaffe så borde det inte vara några problem. Resten kommer liksom av sig självt.

Nu "morgonkaffe" och göra sånt där man gör innan jobb pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback