stavar som en kratta emellanåt

Graden av min trötthet kan läsas i hur många felstavningar jag har i inlägget. Enkelt uträknat eller hur? Nu har det gått ett par dar sen mina vakna nätter och sovande dagar. Inte ens kul att tänka på timmarna jag faktiskt tagit mig igenom. Fördelen med vakna nätter är att man får en massa idéer och man kommer underfund med lösningar till eventuella problem. Nackdelen är att de mörka svarta tankarna överskuggar de bra sakerna. Och tröttheten och sömnkoman gör att de bra sakerna man kom fram till faktiskt bleknar i dagsljus, om de ens kommer fram då. I helgen skrev jag ner saker på papper så jag vet att dem faktiskt fanns också.

I och med att det saknas både internet (svårt när det inte ens fnns en dator!) och TV så blir det en massa funderingar, även om man läser en bok om natten när man är på jobbet. Funderingar på gott och ont som ni kanske förstår. Sen att utan något specifikt att göra i vargtimmen så känns det som om John Blund slängde hela säcken med sand över en. Tur att det var så pass kallt ute på farstubron som det var under gångna helgen. Annars hade jag nog somnat sittande. Hade inte varit så bra kan jag ju meddela. Jag får inte betalt för att sova. JAg måste skaffa intressantare böcker att läsa helt enkelt.

Idag har morsan varit och dumpat farsan hos mig över natten så vi ska kliva på tåget söderut och möta upp släkten. Begravning på fredag. Ingen trevlig resa och det blir inte så pass lång resa heller så att man hinner träffa annat folk än släkten. Hade varit trevligt att göra så, men nu tillåter inte tiden det så det får bli en annan gång. Men jag får se fram emot lördagen istället, efter att jag har kommit hem igen så kommer jag att få träffa min pojke igen. Nu är det alltför länge sen som vi sågs. Men det är ju lilllördag idag så det känns inte sååå långt till riktiga lördagen. Måste bara ta mig ner till Blekinge tur och retur först och leka personlig assistent till farsan. Han är inte helt återställd sen han blev nerslagen av trädet. Men det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback