torsdag igår

Jepp, jag har koll på kalendern jag. Trodde ni nåt annat? Ibland tvivlar till och med jag om det är rätt dag eller vad det var nu igen. Vakna nätter gör sånt... tro mig. Men det var torsdag igår och Rockern fyllde år. Väckaklockan slet mig ur koman och efter en kaffe hoppade jag på bussen till andra sidan stan och fick tårta till frukost och kladdkaka som efterätt. Inte varje dag man får så storslagen frukost... tack tjejen!

Så blev det att hoppa på bussen för att ta mig åt en helt annan väderstreck i stan för att infinna mig på jobbet i tid. Med en ny bok i väskan som jag lånade emd mig så var jag redo för natten. Fördelen med nätterna utan internet och TV har varit den att jag nu trots besvikelsen med Koontz ena bok, numera är inne på bok fyra inom två veckor. Insåg dock ganska snart inne i den lånade boken att jag antingen läst boken eller sett filmen. Näckdelen är att jag är ganska säker på att jag sett filmen, som inte heter som den svenska titeln på boken för annars skulle jag väl komma ihåg den? Men jag börjar bli till åren så minnet kan ju svika mig. Så där sitter jag med en bok jag vet hur den går och fortsätter att läsa för det är som det är... jag minns inte riktigt slutet. Jag vet ju en del av den men inte hur hon gjorde det. Bilderna finns i huvet på en men det är som om nån klippt filmen mitti och klistrat in slutet. Suck. Bara att ta sig igenom så jag vet... störande sånt där.

Idag är det fredag förmiddag och jag har lite svårt att varva ner. Drog fram min lilla slangdrake och snyggade till lite inför kvällen och att det inte ser ut som en orkan gått igenom lägenheten. Ikväll blir det inte mycket städande misstänker jag när  pojken kommer ner. Det är snart två veckor sen vi sågs och jag saknar han. Längtar kanske är rätt ord här? Så det där med städa är inte prioritet ikväll kan jag ju vara säker på redan nu.

Nä, ska nog stänga ner här och krama kudde. Jag har en ledig helg med min pojke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback