2008-05-19 10:51

Jag väcktes av envisa telefonsignaler just exakt den där tiden. Jag visste redan innan jag svarade vad det handlade om. För vem skulle annars ringa mig vid den tiden? Så istället för en ledig natt, det där bytet för länge sen, så ska jag in och ta andra nattpasset. Den där sovande som vi har också. Man jobbar aldrig ensam. Tjejen som har min natt kommer att bli mäkta förvånad när hon dyker upp ikväll. Jaja, extra pengar i kassan är ju aldrig fel, eller hur? Sen är det ju sådär att jag skulle ju ha jobbat i allafall egentligen, så det är väl sak samma skule jag tro egentligen. Sova lär jag ju inte göra i allafall. En av anledningarna till attt jag jobbar vakna nätter.

Nu blir det bara att packa nattväska och sen handla middag och kvällsmacka innan jag måste hoppa på bussen. Nog för att jag fick en cykel i fredags, men det ska bytas sadel och grejer på den. Sånt där som skulle göras idag när jag var ledig, så den får snällt vänta i hallen på en annan dag. Sen är jag ju inte direkt pigg just nu. Sov inte sådär jättelänge idag, sen kunde jag inte somna om efter att ha ställt väckning, så vi får se hur det blir med det där ikväll. Folk har fått pengar idag. Det kan bli hur stökigt som helst med andra ord. Drygt. Men det är som det är med klientelen man arbetar med.

Nä, göra sig iordning var det ja. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback