en fredag i maj

Jobbfredag kanske jag ska tillägga förresten. Jobbfredag som betyder egentligen jobbhelg. Monsterhelgen är här igen. En helg som kommer att gå ut på att jobba, äta och sova. Inte mycket annat som får plats. Hade det inte varit för löftet om långledigt efter det så hade jag nog inte pallat en helg som denna.

Nu vet jag ju att det blir jobbfritt ett tag efter att jag kliver av på måndagmorgon. Klen tröst när man sitter där och undrar vad i h-e man håller på med egentligen. Det enda man kan hoppas på är att det kommer att bli en lugn helg. Men så som det har sett ut det senaste tiden, plus att det varit utbetalningar till både höger och vänster, så tvivlar jag.

Segt idag. Mycket som snurrar runt i skallen på en. Mycket som jag önskar vore annorlunda. Men det är som det är just u. Bara att gilla läget. Ser ut att bli regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback