gröna fingrar

Så har jag tagit itu med ett av dem där sakerna på min "borde" lista. Plantera om blommorna. Många kompostpåsar med skräp blev det ju. Min nya lila sekatör har fått arbeta idag.  Men nu ser det ut som om jag varit framme med gräsklipparen istället. En del är så nerklippta att det bara är stockar kvar. Men de är överlevare och snart har jag ingen insyn igen, plus att de kommer att vara tusen gånger vackrare än vad de varit det senaste året.

Jag kommer inte heller ifrån min enorma beundran över att mina växter faktiskt levt så länge som de gjort på ingenting. Nya skott är också tagna från mina överlevare. Resultatet blir att det kommer att växa upp helt nya superväxter som överlever det mesta. En del av skotten kommer jag att dela med mig av, för jag vet att det finns en och en annan där ute som gärna tar emot avkommor.

Men så är det ju det där att plantera om de nya jag införskaffade här för nån vecka sen. Nackdelen att det innebär inköp av nya krukor. Skumt att jag inte tänkte på det när jag var där ändå. Hmmm, skyller på åldern. Det får bli ett nytt besök på Plantagen under helgen helt enkelt. Kanske blir tillökning också, för så som det ser ut just nu så är det lite glest i mina fönster.

Sen var det resten av "borde" listan kvar. Suck.


Kommentarer
Postat av: Anna

*räcker upp handen och hoppar på ett ben i hopp om blomskott*

2008-05-14 @ 13:27:10
Postat av: hRaven

Anna: Du var redan med i tankarna *ler*

2008-05-14 @ 15:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback