Kära Herr Skomakare

Ja, jag skriver Herr Skomakare, för jag vet att du är en man. Hur jag vet det? En kvinna skulle aldrig glömma bort att de har en lilltå på vardera fot. Jag vet inte om du har medvetet valt att ignorera detta faktum, eller så är det en väldigt utstuderad tortyrmetod som du hänger dig åt. Kanske har du inspirerats av den gamla japanska traditionen att binda fötter? För varför skulle det annars vara så att du verkar glömma bort det faktum att vi kvinnor faktiskt har något så litet, men ack så känsligt, som lilltår?

Du kanske kommer med invändnigar om att det är fel på mina fötter, men där har du fel sörru. Jag råkar bara ha en lilltå på vardera fot som jag gärna vill ha kvar. Mina fötter är inte stora. De är inte vida. Jag har inte plattfot. Inte heller tillhör jag dem som har fått deformerade fötter på grund av höga klackar. För det där tror jag också är något som du, Herr Skomakare, har bestämt att det ska bli. Ibland undrar jag om det är så att du någongång blivit grundligt sårad av en kvinna (eller fler?) och därmed vill hämnas på alla andra kvinnor i världen genom att göra som du gör. Vad skulle det annars vara? Om så är fallet så ber jag om ursäkt för alla kvinnor i världen. Bara du lär dig, och kommer ihåg det till nästa gång du gör ett par skor, att vi faktiskt har fem tår på våra fötter. Det är inte bara er män förunnat.

Nu är det ju så att jag tillhör dem där kvinnorna som faktiskt tar mig igenom första fasen av ren tortyr för att kunna ha skor som är antingen vackra eller sådär söta som dem jag köpte igår. Jag vet ju att belöningen är ett par väldigt bekväma skor som bara är mina. Men det skulle vara väldigt skönt att slippa den fasen någongång. Men det kanske är just det du vill att vi kvinnor ska göra? Genom att göra som du gör veta att kvinnor som köper dina skor kommer att plågas för varje steg de tar. Att njuta av att veta att kvinnor lider på grund av att de har nya skor är en ganska bisarr böjelse, jag tror att det finns hjälp för det. Om det nu är så så önskar jag bara att du kanske ska överväga att gå i terapi på grund av det där?

Nu ska jag hänge mig åt projekt skoskav ett tag framöver om du ursäktar.

mvh hRaven

Kommentarer
Postat av: E

Hahaha... Jag har slagits av precis samma tanke! :0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback