leker hemmafru

Fredag idag med sommarvärme utanför fönstret och jag är städtagen. Som en dukig hemmafru så har jag småpulat och haft mig hela dan igår och idag fortsätter det i samma takt. Pojken tycker kanske inte direkt om det, men vad ska han säga? Inte mycket kan sätta emot mig när jag väl kommer igång. Nackdelen är att jag gör allt det där som jag "borde" gjort hemma redan för ett tag sen. Sen är det ju det att han vet att han själv är oduglig på att putsa fönster. Eller som han sa till svar när han fick veta vad jag hade planerat att göra idag; Du skaffar pluspoäng hos morsan. Det är ju inte därför jag gör det. Jag stör mig på smutsrandiga fönster helt enkelt, vilket innebär att det är bara att göra nåt åt det eller låtsas som om det regnar.

Jag har en liten paus i fejandet och kan nästan se framför mig hur Rockern sitter och flinar över att jag gör detta hos honom. Orsaken till min bild i huvet just nu är den är att hon kallar den här formen av städning för bygga bo. Så det skulle väl betyda att jag boar in mig. Kan inte låta bli att flina lite själv faktiskt. Vem vet vad framtiden har säga om den saken. Men det finns gränser för mitt fejande också. Som att pojken får ta en del själv också, typ badrummet. Nån måtta får det faktiskt vara i skitgörat. Kanske blir han inspirerad efter att ha sett hur rent resten av lägenheten är, och blir. Är ju inte klar som sagt. *ler*

Fredag idag och helgen står för dörren. Veckan har gått sådär fort igen så man undrar vart dagarna tagit vägen. Sen är det min trötthet som gör sitt också. Om inte annat så har pojken märkt av den. Somnar innan honom, vilket tillhör ovanligheterna. Det har ju varit så att jag legat och lyssnat på hans andningar och bara myst bredvid honom.  Men mycket av den där tröttheten hänger ihop med saker som jag inte kan yttra mig om här. Eller nja, kan och kan. Jag väljer att låta bli helt enkelt.

Just nu hoppas jag bara på att jag har energi att ta itu med samma saker hemma som jag har gjort här. Men det ska nog gå bra det där med. Ser lite fram emot att plantera om dem där växterna jag har. Eller hade när jag åkte hemifrån.

Sen undrar jag över hur många olika nyanser av grönt finns det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback