mitt i veckan

Jag sitter uppe och leker hemmafru den här veckan. Det var ett tag sen som jag gjorde det så det känns lite ovant, men det är inte så svårt egentligen. Bara man kan roa sig själv medan pojken är på jobbet. Jag hoppade på tåget redan i måndags och flydde stan för en vecka. Kände att jag behövde det, även om jag egentligen har en massa "borde" som väntar på mig hemma. Sånadär som jag borde ha tagit itu med redan för ett tag sen. Men, efter helgen som var känns det bara att jag inte vill vara där nere längre. Jag har fått nog.

Jag är trött så ända in i själen. Trött. Helgens händelser på jobbet (men också det som sker när man inte är på plats) gör att jag är trött. Bara trött. Orkar liksom inte mer. Upplevelser som lägger sig som ärr över mitt inre. Händelser som bidrar till min brist på empati. Någonting som är en del av mig, och som alltid varit det på nåt sätt, börjar dö ut. Känslan är så påtaglig att jag skulle kunna ta på den just nu. Och det är inte en bra sak. Jag är bara glad att jag har möjligheten att fly stan ett tag.

Igår var jag och pojken till en större köpcentra här i krokarna och stackarn fick följa med mig i min jakt efter kläder. Även om jag under gångna veckan fått höra att jag har samma shoppingbeteende som killar. Går in i en butik, tar vad jag behöver, betalar och går ut. Inga krusiduller eller plockande och provande här inte. Jag hittade en hel del som fick följa med mig hem. Och som passade mig som handen i handsken kan jag också meddela. Kläder som jag behöver men också kläder som andra skulle bli förvånade över att jag har införskaffat och kommer att bära. Eller de kommer att bli förvånade kanske jag ska skriva? Ändå vet jag att det finns en och annan butik i stan som jag kommer att söka mig till för att kunna ersätta en del som borde ha slängts för länge sen. Så det har kommit en ny grej på min "borde" lista sen när jag kommer hem. Rensa ur garderoben.

Var även in till IKEA som fanns här och inhandlade lampor jag suktat efter i några veckor. Pojken tar dem ner till mig sen när han kommer nästa gång. Kanske jag hunnit med min "borde" lista innan han gör det så det blir en tur till återbruket också när man ändå har tillgång till bil. Under tiden som vi gick runt inne på IKEA satt jag och kände på soffan jag suktat efter i ett halvår nu, och är bra sugen på att nappa på erbjudandet de har just nu; Köp soffa nu och betala om 6 månader. Lockande. Ska suga på den karamellen under veckan och sen får vi se om jag tar en tur till IKEA när jag är i stan igen. För såååå jäkla dyr är den ju trots allt inte egentligen. Faktiskt.

Onsdag idag och jag är trött ända in i själen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback