onsdag den fjortonde maj

Dagen började med att jag vaknade alldeles för tidigt för att det ska vara bekvämt. Lyckades dock somna om för att vakna nån timme senare, men ändå långt före klockan skulle ringa. Typiskt, men det är väl så ibland. Väl medveten om att det är jobbnatt inatt. Den första på ett tag igen. Jag gillar verkligen min lediga vecka, även om man inte får kalla det för det. Schemat är som den är, och just nu passar den mig ypperligt. Får ju leka hemmafru efter monsterveckan.

Nåja, vad är en bal på slottet? Ni kanske fattar att jag inte har någon som helst lust med nattens pass? Känns bara drygt liksom. Vet ej vad det beror på, men kan ju hänga ihop med hur det säg ut veckan som jag jobbade sist? Ingen rolig vecka, men å andra sidan ska väl inte jobb vara roligt? Är det inte därför som det kallas för jobb? Eller är det kanske just roligt det det ska vara för att det ska anses givande och utvecklande? Men men... minuterna tickar på och bussen kommer snart att plocka upp mig för att ta mig någon annanstans.

Känns bara som att jag idag inte riktigt lyckas sätta upp den där mentala spärren som kommer att behövas för att man ska orka med allt skit. Orkar inte emd andras ångest just nu. Nerverna på utsidan av nån anledningen igen. Inte bra! Suck. Packa med sig mat och en god bok så blir det nog bra till slut det här med. Får väl trösta mig med att detta inte är för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback