söndagkväll

Helgen tog slut alltför fort den här gången. Långhelg blev korthelg på grund av en lånad bil. Pojken lånade större modell för att få ner cykel till mig, med resultatet att istället för att åka hem imorgon så åkte han redan idag. Inte kul alls. Helgen blev så mycket kortare helt plötsligt och kommande veckan väldigt lång. Suck. Tomheten är total när han åkt kan jag ju meddela. Nackdelen med distans förhållanden skulle jag tro.

Fördelen med en bil modell större var och är att det är lättare att frakta grejer i den. Helt sant jag lovar ;). Jag passade på och göra en raid i min källare och ta fram alla dem där gömda sakerna i mina skåp för att lasta bilen och göra ett besök på återbruket. Det var liksom dags. Mattorna som Besten tuggade sönder kom dit de varit på väg i ett år nu. Likaså fotpallarna som Prinsessan pissade er. Den knallröda kaffebryggaren som gav upp en dag till exempel. Plus annat skit, som faktiskt behövdes kasseras, åkte all världens väg. Pojken blev förvånad över högen som jag samlade ihop. Att kasta saker kändes väldigt skönt kan jag ju meddela. Att få bort allt skit så det inte ligger och skräpar. Jag har läst att det är bra feng shui att göra så.

Så ännu en grej i mina "borde" lista har kunnat bockas av under helgen. Duktigt av mig. Sen vet jag ju att det blir en lass till av skit innan jag är klar med min "borde" lista. I lördags var jag och köpte en välbehövlig dokument förstörare, så det blir att strimla en massa papper så att dammet yr under veckan. Har en del på hög som bara väntar. Sen blir det ju det där med sortering och allat annat som hör till. Blir finfint till slut. Bättra på de goda energierna i mitt hem är ju aldrig fel.

Hmmm, ska kanske ta mig till andra sidan stan och hälsa på med en kasse med blommor och blomskott. Halva köksbordet ska byta adress märkte jag. Hoppas hon blir nöjd. En del är faktiskt sånt där som jag gärna behöll själv, men med mina nyinköp så finns det ingen plats märkte jag. Men de får ett bra hem vet jag ju sen innan. Annars hade jag ju inte tänkt på att ge henne en massa av det jag vet att hon tyckar om. Hoppas hon inte har nåt emot en och en annan ny kruka ;). En del var jag ju tvungen att omplantera på en gång. Får styra upp det där snarast. Har för mig att det lovades en filmkväll med mat och annat gott?*vinkvink*

Söndag. Saknar pojke. Tråk TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback