tyda tecken?

Hemma igen. Ingen lust alls. Verkligen ingen lust att befinna mig här jag sitter just nu. Sen underlättar det kanske inte alls att resan hem tog sisådär en och en halv timme längre än tänkt. Orsaken ganska enkel; SJ ställt in tåget sista etappen till stan. Visst, fine, det hade vart en annan sak om de hade haft bussar väntandes på en när man klev av tåget, men nä. En timme fick vi stå och bli mer irriterade. Men hem kom vi till lut och jag tog första bästa taxi hem. Egentligen av ren bekvämlighet, men bussarna på stan hade redan åkt och nästa skulle åkt en halv timme senare. Jag kände bara att jag inte väntar på fler bussar idag.

Medan jag, och alla andra, fick stå och vänta hann jag gå igenom en tanke eller två. Största var den där om körkort. Hela den här veckan och helgen har liksom på nåt sätt visat tydligt med ett antal tecken att det är dags nu. Och den största och tydligaste var det där med inställt tåg. För hade jag haft kortet så hade jag ju haft bil och då hade jag varit hemma innan bytet som bidrog till en timmes väntan. Tydligare kan det väl inte bli? Egentligen är jag mest förvånad över att det faktiskt gått så smärtfritt hittills. Därför kan jag nu idag, ikväll, se det som ett tydligt tecken. Annars har det liksom bara varit små antydningar under veckan som varit. Saker som man kan avfärda som inbillning eller annat.

Söndag idag. Hemma igen. Utan pojke. En massa "borde" att ta itu med. Men inte ikväll. Det är ny vecka snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback