uppkopplad

Tydligen har vi fått internet på jobbet under veckan. Något som jag saknat under tiden som den inte har funnits. Visserligen har bara en del fått lösenord för att få tillgång till den, så jag lånar ett för inatt. Misstänker nämligen att det inte blir fler uppkopplingar förrän jag har eget lösenord. Blev på nåt sätt antiklimax när man väl sitter här. Samma sak när man fick TV märkte jag. Visserligen har jag den på om nätterna men kanalerna vi har här ger ju inte direkt nåt att se på om nätterna.

Den enda sidan jag faktiskt varit inne på (förutom denna) är arbetsförmedlingens för att se om tjänsten jag funderat på i en veckas tid är ute fortfarande. Den är det fortfarande, men som jag skrev tidigare på fredagen, var just det där att finna självförtroendet för att få orden på papper som saknas än. Jag vet ju att jag har kompetensen. Jag vet ju att jag skulle klara av uppgiften. Jag vet ju att jag vill ha tjänsten. Men, ett stort men, att få det på papper är en annan sak. Suck. Har ett par dar på mig att få ihop det där innan det är försent, för jag evt ju att jjag kommer att ångar mig om jag inte får iväg det till slut.

Istället jag fortsätter att läsa mina böcker så blir det bra. Just nu är jag inne i Kate Mosse's värld och finner den väldigt faschinerande. Läste hennes första Labyrinten för ett tag sen och tyckte om den. Fann sen hennes andra, Sepulchre, inne på Pocketshopen sist jag mellanlandade på väg uppåt. Nu är den ju visserligen på engelska, men jag klagar inte, det tar bara längre tid att läsa (vilket bara är bra). Så om ni undrar så finner ni mig istället på soffan med en bok på 732 sidor med en historia som är bygd runt tarot.

Och natten är bara barnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback