11/11 2

Det blev inte sådär mycket städning som jag hade tänkt mig, men det lilla jag hann med räckte gott och väl. Rensade ur lite i sovrummet, packade om och slängde en jäkla massa innan det blev att ta ner allt till källaren. Så flytlådorna blev decimerade till en och den står numera nere bland annan bråte jag sparat tydligen. Rensade ur en låda till där nere innan jag blev klar med skiten. Kläder jag tydligen sparat av nån anledning. Sånt där jag inte ens visste jag tyckte var en bra idé att ha kvar. Tror jag behöver packa om en hel del där nere men just nu räcker det med det lilla. Bra feng shui har jag hört. En sak i taget. Det viktigaste först.

Pratade med Pojken också och han kommer ju ner till helgen istället för att jag ska uppåt igen. Orsaken är den att jag istället för personalmöte kommer att få jobba dag i morgon. Vikariebrist gör sånt. Minns inte när jag jobbade dag sist. Ett bra tag sen antar jag. Blir nog annorlunda att träffa de boende dagtid. Undrar hur jag är dagtid? Och jag som hade tänkt att inte skriva om jobb på ett tag... så det kan gå.

Pratade med X:et idag också. Om en del kläder jag tydligen fått med mig när vi gick skilda vägar. Måste ju fråga liksom. Hade ju inte behövt göra det, men bättre att göra så än kassera och sen få frågan. Nu vet jag liksom. Pratade lite om hur han har det och så hur jag har det. Vi gör så ibland. Berättade om hur det där med min trötthet numera artar sig och han sa enkelt; det kunde jag ha sagt för länge sen. Hmmm, det verkar som om alla andra lagt märke till min trötthet utom jag. Ändå borde väl jag vara mig själv närmast? Eller? Han kände väl igen symtomen efter att Sveg gick in i väggen här för ett par år sen. Att jag efter många om och med erkänt att jag har de symtomen är ett stort steg, men jag är inte tillräckligt sjuk för att sjukskriva mig. Ja, jag vet... jag kommer att bli det om jag inte gör nåt åt det. Jag vet det. Men... det är en ohållbar situation helt enkelt. Inte tillräckligt sjuk... än.

Näää... blir ju inget gjort om jag sitter här. Ta och varva ner och sen sova. Upp tidigt imorgon så där som normala människor gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback