femte november

Inatt kunde man känna av historiens vingslag. Ja, jag kommer ju inte undan den största av nyheterna idag. Svårt att missa liksom. Såg ju på valvakan inatt... kom liksom inget annat på TV när jag satt på jobbet. Historia blev omskriven idag. Oavsett hur man vänder och vrider på det så är det stort. Större än man först kan ana. Amerikanarna röstade fram en svart president. Från Onkel Toms stuga till Vita huset liksom. Stort.

Jag som hade tänkt att inte skriva om det där ovan, men det är ju liksom oundvikligt. Själv brottas jag med mina jämförelsevis triviala saker. Idag är jag hemma, vaken men trött. Har två dar så innan det är dags för helgen igen. Fattar inte. Det var ju liksom nyss som jag hade monstervecka jue... men tiden går ju fort när man har roligt. Hinner ju knappt andas innan det är dags igen liksom. Sen att jag under dem här två dagarna fått klart för mig att det är skillnad på dem och mig. Och det faktum att jag inte tillhör dem. Misstanken har ju funnits där ett tag, men fick det liksom bekräftat imorse. Det har ju funnits tillfällen där jag trott att min trötthet ger mig en släng av paranoia, men nej. Sånt där känner man. Blir ju inte roligare att ta sig till jobbet framöver kan ju vem som helst fatta.

Hade tvätt idag innan jag kunde gå och lägga mig. Så väckarklocka för att komma upp innan affären stängde, så tröttheten är total idag. Känns som on jag kunde sova bort en hel livstid. Men tröttheten ligger på så många plan numera. Inte bara den fysiska tröttheten som gör att jag bara vill sova. Nackdelen är ju den att den psykiska tröttheten gör att den fysiska blir lidande. Ni vet det där med att inte kunna sova fast man är trött? Sover mest för att båda planen havererar ibland. Drygt och jäkligt utmattande. Sen att den numera satt sig i kroppen i form av ständig stelhet i nacke och axlar, som på sista tiden börjat svida och emellanåt gör sådär ont. Kallas väl stressrelaterade symtom? Eller har jag det där om bakfoten? Minns inte längre när jag var avslappnad sist?

Sen undrar man varför jag drömmer om annat? Hmmm... måste ju inte vara geni för att räkna ut det liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback