här var det ljus

Hemmamys idag. Kände mig för att barrikadera in mig idag och glömma bort världen en stund. Ibland behöver man såna dagar helt enkelt där man inte sätter foten utanför dörren på ett tag och bara är ledig. Lodar runt hör hemma i mysdress och raggisar med en massa tända ljus. Jag har ju liksom inte sagt till kvartersvärden om elementen än, men jag lider ju inte direkt då jag är van vi det här. Hade ju vart en helt annan sak om Pojken vart här nere nu. Istället sitter vi på varsit håll.

Senaste inlägget hade ju en rubrik som kanske fick en del att fundera då jag inte ens tror på gud, men det verkade vara det enda vettiga just då på nåt sätt. Och vi får väl se vad som händer och sker på den där fronten. Jobb alltså, inte tron. Hehe... den är som den är och det finns ingen plats för han där uppe i den. Hmmm...

Hade ju tänkt att ha en riktigt hemmahemma dag med låst dörr och leva på det jag har hemma, men efter att ha haft telefonkontakt med mina föräldrar så tog godissuget deluxe över. Fick helt enkelt klä på mig och ta mig över vägen och rensa deras lösgodis hylla (inte bokstavligt dårå). Orsaken till deras samtal var att de undrade över när vi ska komma... ja, vi, inte du som det tidigare varit. Nä, nu är man numera vi för dem. Visserligen jättebra att de tycker om Pojken, men det handlar ju ändå om mina föräldrar. Andra orsaken till samtalet var att de undrade mer om han än mig. Bevisar väl att de tycker om han. Hmmm, och sen det att morsan undrade varför jag inte sökte jobb på ålderdomshem. Ehhh, hade jag velat jobba med gamla människor så hade jag valt en annan ubildning, men hon verkar inte fatta det där. Jag vet att jag är menad att göra större saker än att torka skit... ja, jag generaliserar just nu, men det skiter jag fullständigt i just nu. Suck.

Sitter mest och väntar på att TV:n ska visa mutanter för mig. Uttråkad och proppar i mig godis. Ingen bra kombination. Tänkte köpa tidning med bilaga också, men dem var slut och bilagan (som jag egebtligen) var ute efter säljs ju inte utan tidningen. Irriterande. En ny chans imorgon då. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback