hej och hå

God morgon, eller inte. Lördag är här och jag har koll på dagarna för en gångs skull. Hade ju helst velat ligga kvar i sängen och kramat kudde, men det går ju liksom inte för sig. Samtidigt som John Blund verkar ha nåt otalt med mig. Han snålade med sanden i morse så jag vaknade en timme innan klockan. Tydligen hade jag sovit färdigt. En timme är väldigt mycket i min värld. Men det var liksom bara att gå upp och göra det man ska innan jobbet. Vi får väl se hur natten blir ur pigghets synvinkel. Inte alls bra märker jag ju redan nu. Samtidigt så vet jag exakt vad som väntar när jag kommer dit. Suck.

Visserligen föredrar jag att John Blund snålar om man tänker på alternativet; att försova sig. Men det här är inge bra alls. Tro mig. Inte bra alls. Nog för att jag har ett ex antal timmar på min sömnskuldlista, men det här är ju bara löjligt. Andra natten brukar ju vara seg redan innan, lär inte bli bättre nu. Tro mig.

Pojken har ju märkt av mina hackade och malda sömnrutiner och säger att han aldrig skulle klara av det. Att det här skulle knäcka honom. Jag antar att de skulle knäcka vem som helst, och ibland är jag ju nära själv. Men än så länge funkar det ju... knappt. Det är tillfällen som denna som jag faktiskt önskar mig ett arbete med normala fasta tider, och med den sovrutiner. Men nu har jag ju det inte så. Än. Försöker ju få en ändring på det där.

Nä. Blir ju inte bättre av sitta här och älta. Kan ju direkt inte göra nåt åt den här situationen nu. Bara att ta på sig järnhandskarna och ta tjuren vid hornen. Jag får ta det där snacket med John Blund en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback