Killer Klowns from outer space

Undrar om man kan beställa Killer Klowns from outer space på grannen jag har? Bara undrar. Idag vaknade vi av dem där uppe relativt tidigt. Lugnade ner sig dock, tills det blev bråk och annat tjafs och jag höll på och få en tjej in genom rutan uppifrån. Ursäkta? Va? Vilken dimension hamnade jag i och hur kommer jag härifrån? Suck... känner att det verkligen är dags att komma härifrån nu.

Det hela slutade med att jag och Pojken smet ner på stan och slippa bråket ovanför. Kollade om min hyresvärd möjligen hade lördagsöppet på stadskontoret men nädå. Så jag får ta ett snack med dem på måndag om det här. Går ju liksom inte längre. Jag menar bara att min gräns är nådd när jag håller på och få rutan insparkad uppifrån. Ni förstår det va? Mest handlar det ju om att händer det nåt så kan de inte skylla på mig och inte heller skicka räkningen till mig. Både jag och dörr-i-dörr-grannen har tröttnat.

Jag hittade ett par vackra skor på stan men lämnade dem i skyltfönstret tills löning i allafall. Soffköpet gör ju att jag nu har satt köpförbud på mig själv. Strikta förhållningregler framöver helt enkelt. Och skor tillhör ju inte direkt till nödvndigheter. Tyvärr. Men jag ska inte klaga. Soffan är värt det. Bästaste inköp jag gjort på länge.

Så iväg och hälsade på hos Rockern och där blev våfflor. Jag gräddade på det jag hade med mig och Pojken fick underhålla djuren medan värdinnan gick emellan och bara lät sig tas hand om (efter att hon dukat fram åt oss). Så blev det kaffe och en massa prat och gos med lillkatten. Hon som inte sitter i knä någonsin valde att bryta mot den regeln först med Pojken och sen med mig. Fattar noll liksom. Och sen det där att hon jagade iväg utsocknes kattan efter att hon vågat ta på mig. Här har vi revirtänk på hög nivå. Sticklingar och muggar fick jag med mig också. Tackar och bockar för muggarna. Växter tackar man ju liksom inte för. Det vet du ju också?

Så hem igen och det blev att titta på ovan nämnda film; Killer Klowns from outer space. En skräck (tillåt mig hånskratta) från -87 och som jag inte sett sen dess. Jag har tjatat om den där rullen sen jag såg att discshop har den, så nu har jag sett den igen. Hade roligt ett tag och förundrades över hur kassa specialeffekterna var på den tiden... den skulle kunna göras så mycket bättre idag om det var så. Hehe. Men jag undrar fortfarande om inte man kan hyra dem eller tillkalla dem vid behov? För just nu skulle jag verkligen vilja linda in min granne i sockervadd så världen kunde bli lite sötare och trevligare igen. För att inte kunna känna sig trygg hemma är bara enerverande. Eller ska jag skriva komma från jobbet när man är hemma? Bara som en fingervisning på vad jag har för granne.

Nä. Mitt i natten och Pojken väntar på att jag ska komma och lägga mig. Jag är ju inte den som är den så jag gör han till viljes. Ska bara avsluta det här. Nån som har numret till klownerna? Snälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback