livet suger pung *

Morgon på er medmänniskor i denna mörka värld. Jag går runt och hatar världen en stund innan jag måste kliva ut i den. Taggarna utåt idag ogen som ni märker och agget mot allt som bara kan visas agg mot är påtaglig. Ingen lust med det här idag eller någon annan dag heller för den delen. Nu har ju helgen börjat lugnt, men det här ju liksom inte hit. Idag är jag bara off. Off på allt. Började ju bra med att känslan av att försova sig gjorde att jag vaknade med ett ryck ett par gånger långt innan väckarklockan. Suger helt enkelt. Varför har jag den här känslan?

Inte ens samtalet med Pojken, om än den blev kort, gjorde saken bättre. Han sitter hos vänner i stora metropolen och jag... jag väntar på att tiden ska gå så jag kan hata världen lite mer. Löningshelg och en massa fyllskallar kommer att finnas på den där förbannade bussen jag ska på. Ljudnivån kommer att hög beroende på hur mycket man fått innanför västen och lukten av alkohol kommer att dominera hela vägen. Den jag kommer att känna hela natten också. Orka liksom! Nä, blä. Skillnaden mellan dem som sitter på bussen nu och dem jag möter på jobbet sen är humöret. Från glädje till ångest deluxe.

Ska väl ta sista kaffet innan det är dags att ta tag i saker och ting. Lyssna på lite skrik och skrän för att lugna ner själen sen stund. Idag suger det helt enkelt.


* Nu vill jag ju inte förnärma er som faktiskt gillar det där med att suga pung. Men jag är ingen större fan av teabagging samtidigt som frasen i sig är hur passande som helst emellanåt. Smaken är som sagt olika för olika individer. Ber om ursäkt redan i förväg helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback