vinter i år igen

Såg följande rad på text TV idag; "Varning för ishalka när vintern kommer". Alltså, är det liksom en nyhet att det blir vinter och halt i Sverige? Jag bara undrar. Man kan ju liksom inte direkt säga att ishalkan är på sommaren. Trött jag blir. Men tydligen behöver folk påminnas om att det faktiskt kommer vinter i år också.

Jag har haft en vakumdag idag där jag boat in mig i nya soffan och bara glott på ingenting. Jag har liksom inte gjort någonting idag. Jag har försökt göra saker idag men inte haft nån lust. Inget av allt det där jag har omkring mig är intressant idag. Funderade kring min olust till saker och ting och var den kommer ifrån. Vad den grundar sig i helt enkelt. Jag har massor med saker som är kul att göra, men jag har ingen lust helt enkelt. Och infinner sig inte lusten att göra saker så blir det inte gjort. För utan lust finns det ingen inspiration och utan den så finns det ingen anledning att ens börja med nåt som ändå inte blir gjort ordentligt, eller som jag inte kommer att slutföra. Har en hel del bcker att ta mig igenom men hade ingen lust med det heller. Tänkte börja titta på en film, men orkade inte se på nåt. Musiken har vart tyst idag för jag inte har något att lyssna på igen tydligen. Tio dygn musik och inget att lyssna på. Ni fattar kanske graden av min olust. Trött är jag också men kan inte sova heller. Och nu betar jag bara av tiden så jag inte är alltför trött på jobbet imorgon. Vill inte alls. Ingen lust alls. Orkar helt enkelt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback