det snöar

Snö? Nu? Helt sant. Precis så illa kan det vara. Snö. Redan.

Ur led är tiden och allt är bara felvänt verkar det som. Snön är redan här, även om jag vet att den inte kommer att bli långvarig så betyder det ju det här att hösten tog slut. Inga mer fina klara höstdagar eller underbara färger i solen. Hösten övergick till november innan den ens är här.

Nog för att jag brukar tycka att första snön är lite mysig, men det här är allt annat än just det. Snålblåst och snöblandat regn emellanåt. Det blir kallt! Oavsett vad man har på sig. Sån där kyla som går genom märg och ben. Men det underlättar ju mig att hålla mig vaken den här natten. Bara att kliva ut på farstubron och hata min last. Ibland är den bra att ha. Typ som nu.

Var för trött igår när jag vaknade (för det är ju redan en ny dag). Skulle ha gjort några samtal innan jobbet men orkade inte mer än att sitta tills jag skulle iväg och visst, prata en stund med Pojken. Blev sms:ande istället när jag kom fram till jobbet sen. Tror ändå att de fattar vad det handlar om. Får ringa dem imorgon istället. Helgplanerna blev lite ändrade men jag överlever. Skulle fått hem hyllan (hyllorna?) nu, men bilen han skulle ha lånat har liksom inte hunnit få på sig vinterdäcken. Inte bra att åka ner med sommardäck nu. Speciellt när de lovat mer kyla och snö under resten av helgen. Kanske hittar jag nån som har en bil? Sen är det ju det där lilla "problemet" som vi har då... hur många är det som ska med mig hem. Men vi tar det när jag, vi, kommer över.

Just nu känns det bara som om jag vill ligga hemma under täcket hela helgen. Märkte i morse att isbjörnarna flyttat in i vardagsrummet inför vintern. Måste få elementen varma i år. Handlar ju bara om att lägga en lapp i en låda och be dem och komma och lufta två av elementen. Men varför ska det vara så svårt? Kan ju bero på det där med att jag inte vill ha dem snokandes runt hemma hos mig av ren nyfikenhet? Vet ju hur dem där är... För det är ju så att jag kan ju inte tillbringa tredje vintern bland isbjörnar och pingviner heller. Bara för att jag är van vid det betyder ju inte att andra är det. Bara för att jag kan och har levt med det där betyder det ju inte att jag kan tvinga andra att göra det. Jag anpassar mig i allafall. Som i somras när jag köpte den där fläkten för att inte Pojken skulle rinna bort. Jag var ju van vid att det blir lite varmt hemma på sommaren. Han är inte det. Hans lägenhet är ju inte sådär "fel" som min är.

Jaja. Ska väl få liv i min trötta kropp så jag går och tar mig lite frisk luft nu... för det är fan i mig segt i natt. Sådär segt som det kan vara när det är för lugnt i huset. Men man ska väl vara tacksam för det lilla? Speciellt inom mitt yrke. Sov gott folk. Jag kommer att göra det sen när jag kommer i säng om sisådär fem timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback