halloween

God morgon allt folk. Jag är nyss uppstigen till de vanliga dödligas sfär. Blev inte många timmar sova idag, men jag har saker att fixa innan Pojken kommer. Ja, jag vet, jag kan ju ta det sen när han är här typ men jag tror inte att jag vill att han ska se hur det ser ut för tillfället. Nog för det är halloween och man ska inreda lite läskigt och allt det där, men nån måtta får det vara. Skillnad på verklighet och fantasi, och den här verkligheten vill jag ju helst att han inte behöver se. Just nu skulle man ju kunna tro att det är jag som går på någonting....

Men först ska jag ta och vakna till liv med ett par muggar kaffe och hmm.. frisk luft. Sen ska det snabbstädas. Inte panikstädas för jag har ju ett par timmar på mig, minst. Jag hinner. Bara att ta dte lugnt och sansat. Andas liksom. Nackdelen är ju att jag har ont i kroppen. Inte sådär feberont (för jag vet hur den känns), utan nåt annat. Samma fel som morsan är sjukskriven för. Nacke och axlar. Misstänker att det är kroppens sätt att tala om för mig att det jag gör inte är bra för mig. Att kroppen vill säga mig att det är dags att ta sig vidare eller i allafall göra nåt drastiskt... NU. Men jag biter ihop och låtsas som det regnar misstänker jag. Som en struts trycker jag ner huvudet i sanden och undrar om det beror på att jag sovit konstigt. Jag VET vad det handlar om. Svårare att göra nåt åt det där. Suck. Men småsteg leder till stora förändringar. Måste ändra tänket först. Enklare sagt än gjort.

Apropå det där med missbruk. Innan jag gick från jobbet imorse så påminde jag killarna om att systemet är stängt imorgon. De blev lite förvånade över det där av två orsaker; de hade ingen koll på röda dagar och sen att det kommer från personal. Som en av dem trodde jag drev med dem. Men insåg till slut att jag var seriös. Ställer ju till det för dem det där. Sen undrade personalen varför jag påminde dem om det. Orsaken är den att jag tänkte på mina kollegor som ska jobba under helgen. Vi har en del ölalkisar (ja, jag kan skriva så) och om de nu inte skulle komma åt sina 7,2% så blir det inte enkelt att få tag på på en helg. Och ölalkisar som tar till spriten är inte roliga. Tro mig. För de är enklare att hantera dem fulla och glada än fulla på sprit eller bakis och griniga. Så det är väl ett sätt att påminna er också om att ska ni ha nåt drickbart i helgen så behöver det inhandlas idag, för imorgon är det tokstängt.

Nä. Mugg nummer två är uppdrucket. Kanske dags att ta en vända med snabeldraken så det blir gjort i allafall. Sen kan jag ta en kaffe till innan det är dags för projekt upprensning av smågrejer. Så blir det att påbörja maten också. Jag är duktig hemmafru ;).

Ha en riktigt trevlig halloween!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback