hemma måndag

Så har man landat hemma igen. Vardagen slog klorna i en med riktig kraft och det blev trist. Visserligen har jag ett par dar på mig att vända på dygnet, igen, men det är vardag likt förbannat.

Helgen gick bra. Kom ner på fredag eftermiddagen och det blev att ta del av familjevardag i två dygn. Det var fredags- och lördags myyys framför TV:n. Tidiga mornar och lek i lekparken. Gungande, även för oss vuxna och prat om en massa blandade ämnen. Fick också läsa lite Alfons, även om jag inte läste lika mycket som tjejerna ville att jag skulle göra. Fick även en saga läst för mig också. Blev att busa lite och så mycket sitta i knä. Men en väldigt massa spring i benen på dem små. Att de orkar! Om man bara kunde få lite av deras energi så skulle det inte vara några som helst problem att hänga med. Den minsta var ju lugnast. Inte så gammal än men han hinner väl ifatt snart.

Igår blev att åka hem i regnet. Väl hemma blev det att krypa ner i säng och sova en stund. Både jag och Pojken var lite trötta. Sen blev det en kväll i soffan och umgås en kväll innan han åkte iväg i morse. Hans vardag ser ju lite annorlunda ut än min så.

Måndagkväll. Vändandet på dygnet har knappt inletts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback