ingen tid

Det finns ju ingen tid!!! Det är väl då tur att jag kommer att arbeta med en som kan hjälpa mig med det där i natt. Kurssökandet det vill säga. En av våra braiga vikarier kommer att vara på plats när jag kommer till jobbet. Hade ju vart så mycket enklare med det gamla systemet som de hade när det gäller sökandet, men de ska ju krångla till allt!!! SUCK!!! Imorgon måste ju det där vara klappat och klart, så det känns småstressigt. Men han vet ju hur det där funkar... han har ju pluggat ett tag så. Blir bra det här med ska ni se.

Tisdag idag... kunde ju lika gärna ha vart måndag. En natt mindre på monsterveckan att bocka av. Lugnet före stormen kan jag ju säga. Det liksom pyr lite varstans och snart sprängs locket på tryckkokaren. Ingen rolig känsla det där... att veta vad som väntar. Men det hör ju till har jag ju hört och jag har vart med förr så det är bara att rida ut stormen, för den bedarrar ju också som bekant.

Snart dags att röra på fläsket igen då. Hinner ju inte med så mycket mer än det gamla invanda ramsan; sova, äta och jobba under monsterveckan. Det sociala får stå åt sidan och allt annat får vänta till en annan dag. Lite musik att lugna själen först. Sen blir det jobba igen. Även om tankarna är åt annat håll just nu.

...psykologi...  filosofi???? ..... pedagogik?... historia?..... kiss och bajs???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback