jaha... onsdag idag

Helt uppfuckad med sovtiderna igen! Lyckades ju med konststycket att somna relativ tidigt måndagnatten. Kors i taket och halleluja och så vidare. Men man blir ju lite förvirrad över att vakna av sig själv och det är mörkt ute. Var ju sådär utvilad som man kan vara ibland och började fundera i mitt nuvakna tillstånd om det var morgon eller kväll. Undrade också över om jag hade stängt av klockan (ja, jag hade bara en) som jag ställt för att komma in i en annan dygnsrytm, men nej, det hade jag inte. Klockan var strax innan sju på morgonen och inte kvällen. Kan ju meddela att jag var glad över att det var digitala siffror som såg upp på mig och inte en gammaldags urtavla för då hade jag ju inte vart säker på vilken tid på dygnet det hade vart.

Nåja. Uppe med tuppen igår med andra ord då. Fick en del fixat och dånat och så somnade jag på soffan och sov bort fyra timmar tydligen. Och då var det ju kväll igen. Förbannade mig själv lite över min svaga karaktär sådär och visste att det skulle ge mig en konstig natt nu. Somnade som en stock strax innan tolv och nu, tre timmar senare vaknade jag av min dröm och kunde inte somna om. Så kan det vara ibland.

Så nu, mitt i natten sitter jag och funderar över vad jag ska hitta på i några timmar innan jag ska vara på jobbet igen för ett par timmar. Hade inte den tiden inkräktat på min lediga vecka så hade jag åkt upp till Pojken redan i förrgår. Men nu är det som det är. Hatar schemaändringar! Men å andra sidan så gör dem här timmarna att min tjänst höjdes med ett par procent. Och extradagen hemma gör ju att man hinner styra upp lite så man inte kommer hem till kaos.

Onsdag idag. Det är snart morgon. Ska fixa det sista här hemma snart. Sen blir att låsa efter mig och bege mig ut i vida världen igen. Blir en lång dag med andra ord. Får sova en stund sen när jag landat hos Pojken. Men först... kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback