ledig torsdag

Ibland är det bara sådär underbart som det kan vara. Jag är ledig. LEDIG!!! Fattar ni? Det känns som en evighet sedan sist jag kunde skriva det där, även om det i verkligheten nu inte var alltför länge sedan förstås. Men jag konstaterade för länge sedan nu att verkligheten och känslor inte har någonting med varann att göra. Ibland händer det ju förstår det att de sammanfaller, men inte alltför ofta.

Jag har min så kallade lediga vecka nu och blir kvar uppe hos Pojken i några dagar. Hinner leka hemmafru också om ni nu skulle undra över den biten. Han jobbar på som vanligt även om han ändrar sina tider lite som han vill. Hans jobb tillåter sånt så. Jag klagar inte direkt utan det betyder ju bara att han slutar tidigare.

Solen skiner för fullt utanför fönstret. Hade det vart sommar så hade fåglarna kvittrat ikapp med tuppen här nere någonstans, men nu är det inte sommar längre. Men jag klagar inte över att hösten är som bäst just nu, även om det för min del skulle kunna få blåsa mindre. Snart är den här tiden förbi och jag får vänta till nästa år för att se allt det vackra återigen. Synd att jag glömde kameran hemma. Hade kunnat ta några finfina naturbilder just nu. Vackert. Det är vad det är. Inget annat.

Jag är lite trött idag med, även om det blev att blunda en stund när jag kom fram igår. Blev lite ändringar på vägen så jag var framme en timme senare än planerat. Jag skulle kunna skriva spaltmeter över krånglet med SJ, men nu gör jag inte det. Orsaken är den att på grund av lokfel blev mitt tåg inställt, nu  löste det det sig ganska raskt men istället för att åka över Uppsala så blev det via Stockholm. Antingen det eller att det skulle bli över tvåtimmars väntan och allt det där. Från Sthlm blev det ju X2000 för biljettpriset jag gav innan krånglet uppstod. Och i Sthlm bättrade jag på min karma litegrann och inhandlade Situation Stockholm av "min" hemlösa kille som står vid perongerna. Har ju sett han under åren (när jag pluggade och så) och han är den enda som jag köper tidningen av, men igår var jag och handla en ask cigg åt han också innan. Pengar vet jag ju vart de går så jag hoppar över den biten, men jag vet att cigg är alltid uppskattat och skulle han inte vilja ha dem så finns det andra som gör det. Så jag kan ju hoppas på att jag fick pluspoäng någonstans i boken om karma. Att det där balanserar upp litegrann det där jag ibland kan känna på jobbet. Nåja... ska inte gå närmre in på det där. Ni vet ju vad jag menar.

Torsdag idag. Ska snart brygga mer kaffe. Morgonkaffet som vi delade på är slut sedan länge. Känner att jag behöver några till innan det känns helt bra. Trött som en gnu idag. Har nog lite av sömnskulden kvar att betala innan det blir balans i det där igen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Eh.. Tupp?? :D

Njut av ledigheten och ladda batterierna lite! Kram kram

Postat av: hRaven

Jaaaa... villaområdet här nedanför har en tupp nånstans. På riktigt...



håller på och laddar för fullt... :)

kram på dig

2008-10-23 @ 15:37:04
URL: http://hraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback