lyhört

Jag är väldigt glad över att jag vaknade tidigare än planerat idag. Hade jag inte gjort det så hade jag bliivit väckt av grannen ovanför. Inte alls sådär roligt om ni fattar vad jag menar. Musiken som kom uppifrån var ju inte det tystaste direkt samtidigt som jag undrar vad i helvete de går på däruppe egentligen. Idag var det typ afrikanskt med bongotrummor som gjorde att jag fick höja musiken här nere för att ens höra att jag hade musik på. Jag är bara glad över att jag slapp bli väckt till det där de hade på idag.

Inte nog med att de festar i tid och otid så har de börjat springas här utanför på nätterna också. Jag har inget emot nattliga besök så, men när de står utanför fönstret och ropar på dem ovanför och kastar grus på mitt fönster så känns det som om jag har fått nog. En gång till så går jag fan upp och skäller ut dem efter noter. Okej, att jag ändå är vaken men deras vänner vill jag helst slippa ha utanför mitt fönster. Kan de liksom inte hålla reda på vilket fönster de ska ropa under så känns det som om det får vara nog nu. Inte första gången det händer och lär ju inte bli den sista heller. Men nog är nog. Bara för att jag är vaken betyder inte att det är okej. Eller hur? För hur skulle det vara om jag hade haft vanligt jobb med normala tider? Bara undrar.

Ingen bra början på dagen egentligen. Ska ju iväg snart och arbeta igen. Verkar bli en lång natt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback